جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۷ شهریور ۱۶, جمعه

اسکات میلر

از: دانشنامه‌ی آریانا

اسکات میلر


فهرست مندرجات
ناتو در افغانستانفرماندهان آمریکایی

آستین اسکات میلر (به انگلیسی: Austin Scott Miller) (زاده‌ی ۱۹۶۱ م)، یکی از برجسته‌ترین فرماندهان ارتش آمریکاست و هم اکنون رهبری ستاد مرکزی نیروهای ویژه این کشور برای مبارزه سری با مظنونان تروریستی بین‌المللی را بر عهده دارد، فرمانده‌ی مأموریت آموزش، کمک و مشورت ناتو (Resolute Support Mission) یا فرمانده‌ی نیروهای آمریکا در افغانستان است که جانشین ژنرال جان نیکلسون ‌شد و نهمین فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان طی ۱۷ سال گذشته از آغاز جنگ در این کشور و نخستین فرماندهی است که دولت دونالد ترامپ برگزیده است.


زندگی‌نامه
ژنرال اسکات میلر

آستین اسکات میلر، در ۱۵ ماه مه ۱۹۶۱ میلادی، به‌دنیا آمد. او در سال ۱۹۸۳، از آکادمی نظامی ایالات متحده آمریکا فارغ‌التحصیل شد و و به‌عنوان یک افسر پیاده در ارتش آمریکا استخدام گردید. پس از آن، در مدرسه‌ی نظامی رنجر (Ranger School) آموزش کوتاه‌مدت دید و شامل گردان سوم، لشکر نیروهای هشتادودوم پیاده‌نظام هوابُرد شد. سپس، رهبر یک گروه در کمپانی آ (A Company) در گردان دوم، در هنگ هفتادوپنجم رنجر - از ژانویه ۱۹۸۶ تا مه ۱۹۸۷ خدمت کرد. میلر، در ژوئن ۱۹۸۹، برنامه‌ی آموزش عالی پیاده‌نظام را به پایان برد و به‌عنوان فرمانده گردان پنجم، در مکانیزه بیستم پیاده‌نظام در لشکر دوم پیاده‌نظام ارتش آمریکا در کره جنوبی منصوب شد.

بعدها اسکات میلر، به‌عنوان استاد در مدرسه‌ی لشکر عملیات ویژه آمریکایی، در فورت بنینگ جورجیا (Fort Benning Georgia) خدمت می‌کرد. در سال ۱۹۹۲، او آموزش نیروهای دلتا را تکمیل کرد و در فرماندهی عملیات‌های ویژه نیروهای آمریکایی «دلتافورس» (Delta Force) و تیم ششم تکاوران دریایی آمریکا را برعهده گرفت.

وی هم‌چنین در نبرد موگادیشو در سال ۱۹۹۳ که در بین آمریکایی‌ها به «سقوط شاهین سیاه» مشهور است، به‌عنوان فرمانده نیروهای دلتا خدمت کرده است. میلر به‌سبب اقداماتش در این نبرد یک نشان ستاره برنزی هم دریافت کرد. نبرد موگادیشو به عملیات نیروهای آمریکا علیه شبه‌نظامیان سومالیایی گفته می‌شود. افزون براین، او در چندین عملیات دیگر (عملیات‌های ویژه‌ی کماندوهای آمریکایی) در بوسنی و سومالی و هم‌چنین افغانستان و عراق حضور داشت.

ژنرال اسکات میلر، در سال ۱۹۸۳ از آکادمی نظامی ایالات متحده آمریکا فارغ‌التحصیل شد و سپس در نیروهای پیاده مشمول خدمت گردید. او فارغ‌التحصیل از دانشگاه نظامی ارتش نیروهای دریایی این کشور است و در عملیات مشترک ضد تروریسم با ناتو و شرکای منطقه‌ای آمریکا تجربه زیادی دارد. گفته می‌شود که او رهبری مرکز عالی مانور ارتش آمریکا را برعهده داشته و تعلیمات نیروهای پیاده و زره‌دار ارتش آمریکا را مدرنیزه ساخته است. میلر از نخستین سربازان آمریکایی بوده که پس از یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به افغانستان فرستاده شده است. در بخشی از معرفی‌نامه او آمده که میلر در ایجاد و رهبری مرکز هماهنگی امور پاکستان و افغانستان در چارچوب ستاد مشترک ایالات متحده آمریکا نقش داشته است. او در سال ۲۰۱۰ مسئولیت رهبری ماموریت آموزشی و تجهیز نیروهای محلی و پلیس افغانستان و از ژوئن ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ فرماندهی نیروهای خاص آمریکایی مستقر در افغانستان را عهده‌دار بود. هم‌چنین وی حدود دو و نیم سال رهبری نیروهای آمریکایی را برعهده داشت و بدین لحاظ رکورددار بیش‌ترین حضور در این مقام است.

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹، میلر معاون مدیر عملیات ویژه J-37، در ستاد مشترك واشنگتن دی سی بود. از سپتامبر ۲۰۱۱ تا اوت ۲۰۱۲، به‌عنوان دستیار ویژه‌ی مدیر یك سازمان سازنده‌ی دستگاه‌های انفجاری در آرلینگتون ویرجینیا انجام وظیفه می‌کرد. او بعداً، از اوت ۲۰۱۲ تا ژوئن ۲۰۱۳، دستیار ویژه‌ی معاون فرمانده، فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده در واشنگتن دی سی منصوب شد و از ژوئن ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴، فرمانده کل نیروهای ویژه‌ی آمریکا و مسئول استخدام و هماهنگی نیروهای ویژه و عملیات ویژه برای دستیابی به اهداف نظامی ناتو و ایالات متحده آمریکا در افغانستان بود.

در تابستان سال ۲۰۱۴، میلر به‌عنوان فرمانده کل در مرکز مانور ارتش ایالات متحده آمریکا (United States Army Maneuver Center of Excellence) در فورت بننینگ گماشته شد و از سال ۲۰۱۶، فرمانده کل فرماندهی عملیات ویژه‌ی مشترک برای مبارزه سری با مظنونان تروریستی بین‌المللی بود، که روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ (۲ سپتامبر ۲۰۱۸) به‌جای ژنرال جان نیکلسون به‌عنوان فرمانده‌ی نیروی‌های آمریکایی و نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان معرفی شد.

برخی کارشناسان بر این باورند که با توجه به چند دهه تجربه‌ی این ژنرال در فرماندهی تیم‌های کماندو در عملیات سری و همکاری‌ او با آژانس‌های اطلاعاتی، انتخابش به‌عنوان فرمانده تازه‌ی نیروهای خارجی در افغانستان، در واقع نشان‌دهنده‌ی تغییر روی‌کرد جنگی واشنگتن در افغانستان است. فرمانده ناتو در افغانستان در شرایطی تغییر کرد که سیاست راهبردی آمریکا در مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان در حال دگرگونی‌هایی‌ست. میلر در سخنانی گفت «برای موفقیت، باید بدون وقفه با شرایط محیطی و شرایطی که دشمن (تحمیل می‌کند)، سازگاری پیدا کرد.» با این حال، ناتو ۱۶ هزار سرباز در افغانستان دارد، از آن میان ۱۴ هزار نفر آمریکایی هستند و از زمان لشکرکشی نیروهی ائتلافی به افغانستان در سال ۲۰۰۱، بیش از ۲۴۰۰ نیروی ارتش آمریکا در این کشور کشته شده‌اند.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها │ ...