جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۷ دی ۲۴, دوشنبه

روش‌ آمیزش جنسی از پشت

از: دانشنامه‌ی آریانا

روش دخول از پشت


فهرست مندرجات
آمیزش جنسیروش‌های آمیزش جنسی

روش دخول از پشت (به انگلیسی: Penetrating from behind) یا روش‌های آمیزش جنسی از پشت (Sex Positions From Behind یا ‌‌Rear-entry position)، نوعی از دخول جنسی (Sexual penetration) یا سایر فعالیت‌های جنسی (Sexual activity) است که بسیار متنوع انجام می‌شود، مانند: سبک سگی (Doggy style)، که این روش در بین مردها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و برای آمیزش جنسی سریع مناسب است؛ یا شیوه‌ی قاشقی (Spoons position)، که این حالت برای زن‌ها به‌علت خستگی کمتر و هم‌چنین کنترل و کمتر شدن حرکت‌های مرد، مطلوب‌‌تر است؛ یا شیوه‌ی دمر خوابیدن (Basic Rear Entry Sex Position)، یعنی به شکم خوابیدن زن و بالا دادن باسن برای دخول و سکس؛ یا شیوه‌ی زن روی مرد (دختر گاوچران) از پشت (Reverse cowgirl sex position) و یا سایر شیوه‌ها، که و گاهی در این میان، شیوه‌های عجیب هم وجود دارد.


سبک سگی

روش دخول از پشت به‌شیوه‌ی سگی، از جمله حالات طبیعی و رایج است و اصولاً در تمام حیوانات و پستانداران این حالت دیده می‌شود. در این روش زن می‌تواند به‌صورت چهار دست و پا قرار گرفته و باسن او در این صورت کمی بالاتر قرار می‌گیرد و مرد از پشت در حالت نشسته یا ایستاده آلت مردی خود را در فرج یا مقعد شریک جنسی خود فرو کرده و آمیزش را انجام می‌دهد.

یکی از مزیت‌های این روش تحریک نقطه‌ی جی در زن و تجربه‌ی تحریک زیاد است و با آن‌که در این حالت شکم مرد کاملاً با باسن زن تماس پیدا می‌کند، و برای او لذت‌بخش است، ولی به‌علت قرار گرفتن باسن زن بین مرد و زن، دخول کامل ممکن نیست. این شیوه از آمیزش جنسی هم در دگر جنسگرایان و هم در همجنسگرایان صورت می‌گیرد.

روش‌ آمیزش جنسی از پشت (Rear-entry position)، به‌شیوه‌ی سگی (Doggy style)

از لحاظ تاریخی، روش آمیزش از پشت به‌شیوه‌ی سگی، یکی از شیوه‌های کهن است که در آثار چون: کاما سوترا (Kama Sutra)، قدیمی‌ترین کتاب مصور هندی به زبان سانسکریت، در نقاشی‌های رومی به‌ویژه شیوه‌ای پومپه (Pompeian Styles)، در میان نقاشی‌های اوتامارو کیتاگاوا (Kitagawa Utamaro)، نقاش سده‌ی نوزدهم ژاپن، و آثار ادوار-آنری آوریل (Édouard-Henri Avril) و آشیل دووریا (Achille Devéria)، نقاشان فرانسوی در سده‌ی نوزدهم و دیده می‌شود.


شیوه‌ی قاشقی

آمیزش جنسی از پشت به شیوه‌ی قاشقی (Spoons sex position یا Spooning)، یک روش‌ آمیزش جنسی (Sexual position) با تکنیک در آغوش گرفتن (Cuddling technique) است، که به‌شکلی دو قاشقی که در کنارهم، یکی در پشت دیگر، هم‌تراز هم قرار می‌گیرند.

در روش دخول از پشت به‌شیوه‌ی قاشقی، زن به پهلو می‌خوابد و پشت خود را به‌سمت شریک جنسی قرار می‌دهد. مرد نیز در این حالت به پهلو خوابیده و از پشت آلت خود را وارد واژن می‌کند. این حالت یکی از بهترین روش‌های دخول برای زودانزالی و تحریک کلیتوریس زن است.

روش‌ آمیزش جنسی از پشت (Rear-entry position)، به‌شیوه‌ی قاشقی (Spoons position)

این روش را معمولاً برای رفع خستگی بدنی در حین آمیزش پیشنهاد می‌کنند. به‌علت این‌که زن کنترلی در انجام فعالیت جنسی ندارد، برای افزایش لذت جنسی برای زن، حرکت‌های مکمل مانند در آغوش گرفتن زن، بوسیدن، نوازش‌کردن، مالش سینه‌ها، مالش کلیتوریس توسط مرد یا خود زن پیشنهاد می‌شود.

در حالتی دیگر، زن می‌تواند زانوهای خود را خم کرده و به پشت بخوابد. مرد می‌تواند از پهلوی راست به‌طوری که از زیر زانوهای زن رد شود، دراز بکشد و عمل دخول را انجام دهد.


شیوه‌ی دمر خوابیدن

در روش دخول از پشت به‌شیوه‌ی دمر خوابیدن (Basic Rear Entry Sex Position یا SPEED BUMP)، زن بر روی شکم دراز می‌کشد و باسن را کمی بالاتر قرار می‌دهد و مرد از پشت در حالت نشسته یا خوابیده بر روی زن دخول می‌کند. این حالت برای دوران بارداری با استفاده از بالش و اجسام نرم در زیر شکم زن پیشنهاد می‌گردد. در این شیوه موضع جی (G-Spot) به‌خوبی و به‌طور منحصر به‌فرد تحریک می‌شود.

برای استفاده از این روش در زمان بارداری زن باید به کف زمین خم شده و تمام قسمت‌های سینه و دستان خود را روی زمین بگذارد به‌طوری‌که هیچ فشاری بر شکمش وارد نشود. در این حالت بهتر است چند بالش نرم در زیر شکم و سینه زن قرار گیرد تا فشار کمتری بر زن وارد شود. در این روش مرد توانایی ورود و خروج کنترل‌شده آلتش را دارد.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها │ سکسولوژی