جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۷ بهمن ۱۶, سه‌شنبه

روش آمیزش جنسی ٦۹

از: دانشنامه‌ی آریانا

روش آمیزش جنسی ٦۹


فهرست مندرجات
آمیزش جنسیروش‌های آمیزش جنسی

روش آمیزش جنسی ٦۹ (به انگلیسی: 69 Sex Position)، نام یکی از روش‌های آمیزش جنسی غیردخولی است که طی آن افراد مشارکت‌کننده بدن‌های‌شان به‌شکلی در کنار هم قرار می‌گیرد که دهان هر یک نزدیک به آلت تناسلی دیگری باشد. در این حالت هر دو نفر به‌شکل هم‌زمان می‌توانند سکس دهانی (Oral sex) انجام دهند. این روش به‌واسطه‌ی شباهت حالت بدن ۲ شخص آمیزش‌کننده به اعداد انگلیسی «6» و «9»، در رقم «69» نام‌گذاری شده‌ است. ۲ فردی که به این روش سکس می‌کنند، می‌توانند از هر جنسی - زن یا مرد - باشند. برخی این روش‌های آمیزش را برای عشق‌بازی و پیش از دخول یا در میانه‌ی آن به‌کار می‌برند.

تحریک آلت تناسلی مرد و زن، با شیوه‌های گوناگون آمیزش دهانی (Oral sex) به‌صورت قضیب‌لیسی (Fellatio، یعنی: این عمل جنسی با فروبردن آلت تناسلی مرد در دهان شریک جنسی و عقب و جلو بردن سر انجام می‌شود) و فرج‌لیسی (Cunnilingus، یعنی: تحریک فرج و کلیتوریس زن با لب و زبان، به‌صورت لیسیدن یا مکیدن) ممکن است که باعث برانگیختگی جنسی یا ارگاسم شود.

آمیزش دهانی می‌تواند برای مردان و زنان لذت‌بخش و در تحریک و ارگاسم غیردخولی آنان موثر باشد. به‌ویژه در مورد زنانی که واژن آن‌ها ترشح معمول را ندارند و به‌عبارتی دچار خشکی واژن هستند رابطه‌ی جنسی دهانی پیش از دخول می‌تواند علاوه بر تحریک در سهولت عمل دخول نیز موثر باشد. هم‌چنین، می‌تواند به مردان در برخی از مشکلات جزئی مربوط به نعوظ کمک کند.

از آن‌جا که یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های آمیزش جنسی می‌تواند رابطه‌ی دهانی باشد‌، از نظر شرعی نیز مانعی ندارد؛ چنان‌که از برخی علمای اسلام پرسیده شده است: «آیا می‌توان فرج زن خود را بوسید؟» پاسخ گفته‌اند «باکی نیست. امّا انجام کارهایی قبیح مثل خوردن منی حرام است.» اما عده‌ای دیگری از علما، سکس دهانی را مورد نکوهش قرار می‌دهند.

با این‌حال، نباید فراموش کرد که اگر مسایل بهداشتی رعایت نشود، از لحاظ پزشکی آسیب­‌ها و ضررهایی را در پی دارد. زیرا، همانند بیش‌تر انواع عمل جنسی خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی در سکس دهانی نیز وجود دارد؛ گرچه خطر انتقال، به‌ویژه انتقال اچ‌آی‌وی در این نوع سکس، به‌مراتب از سکس واژنی یا مقعدی کم‌تر است. اما زخم دهان و لثه می‌توانند خطر انتقال ویروس را افزایش دهد. شواهدی وجود ندارد که دهان‌شویه‌ها بتوانند خطر ابتلا به‌عفونت را کاهش دهند. هم‌چنین استفاده از کاندوم یا «سد‌های دندانی» در طول رابطه‌ی جنسی دهانی، با آن‌که می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت را کاهش دهد، اما آن‌را از بین نمی‌برد.


حالت استاندارد

حالت استاندارد یا اصلی روش آمیزش جنسی ٦۹ (Original 69 Sex Position) به‌طور بسیار ساده انجام می‌شود. در این روش، مرد بر روی تخت به پشت در حالت تاق‌باز دراز کشیده و شریک جنسی او بر روی صورت او، در حالت نشسته قرار گرفته و زانو می‌زند و سر خود را رو به‌جلو به‌سمت آلت تناسلی مرد خم می‌کند. در این حالت که دهان هر یک نزدیک به آلت تناسلی دیگری است، می‌توانند سکس دهانی انجام دهند.


شیوه‌ی دولا شدن

شیوه‌ی دولا شدن سکس شصت‌ونه (Bent 69 Sex Position)، طوری است که مرد زانو می‌زند و زن برعکس به‌نحوی که پشتش به مرد باشد بر روی دو پا می‌ایستد و رو به جلو خم می‌شود تا دهان او به آلت مرد برسد. برای انجام نسبتاً راحت این شیوه‌، بایست بدن زن بسیار انعطاف‌پذیر باشد. در این حالت، هر دو شریک جنسی به‌صورت هم‌زمان آلت همدیگر می‌مکند یا لیس می‌زنند.


شیوه‌ی معکوس استاندارد

در روش معکوس استاندارد (Inverted 69 Sex Position)، زن بر روی تخت به پشت در حالت تاق‌باز دراز کشیده و مرد بر روی صورت او، در حالت نشسته قرار گرفته و زانو می‌زند و سر خود را رو به‌جلو به‌سمت آلت تناسلی زن خم می‌کند. در این حالت که دهان هر یک نزدیک به آلت تناسلی دیگری است، می‌توانند سکس دهانی انجام دهند.


به‌حالت زانو زدن

در روش آمیزش جنسی ٦۹ به‌حالت زانو زدن (Kneeling 69 Sex Position)، مرد زانو می‌زند و زن را به‌حالتی که سرش رو به پایین به‌سمت آلت مرد و ران‌هایش بر روی شانه‌ی او قرار دارد، به‌صورت هم‌زمان آلت همدیگر را می‌مکند یا لیس می‌زنند. اما این روش راحت نیست. بنابراین، ممکن است گاهی فقط برای تنوع انجام شود.


بر روی نیمکت

در روش آمیزش جنسی ٦۹ بر روی نیمکت (Raised 69 Sex Position)، تقریباً همانند حالت استاندارد روش آمیزش جنسی ٦۹ است، اما با این تفاوت که در این حالت پاها، مرد بر روی یک نیمکت به پشت دراز کشیده و زن روی صورت او نشسته، آلت تناسلی خود را بر دهان مرد قرار داده و بدن را رو به جلو خم می‌کند و دهان خود را به آلت مردی می‌رساند. در این حالت پاهای هر دو به‌دو طرف نیمکت قرار می‌گیرد. از آن‌جا که در این حالت بدن هر دو شریک جنسی از سطح زمین بالاتر قرار گرفته است، آن‌را در زبان انگلیسی Raised 69 Sex Position می‌نامند.


شیوه‌ی برپشت خم‌شدن

در روش آمیزش جنسی شصت‌ونه به‌شیوه‌ای بر پشت خم‌شدن (Reclined 69 Sex Position)، اشاره به حالتی دارد که مرد به پشت خوابیده و زن به‌نحوی که پشتش به مرد است بر روی صورت مرد می‌نشیند و آلت تناسلی خود را بر دهان مرد قرار داده و خود از سمت پشت به‌سوی آلت تناسلی مرد خم می‌شود و آن‌را برای مکیدن در دهان فرو می‌کند. در این حالت، که برای زن راحت نیست، بایست بدن او انعطاف‌پذیر باشد.


به‌سبک کنارهم

در روش آمیزش جنسی شصت‌ونه به‌سبک کنارهم (Sideways 69 Sex Position)، یک حالت راحت و کلاسیک است که در آن، مرد و زن پهلو به پهلو و روبه‌رو هم اما بر عکس هم‌دیگر خوابیده و هیچ‌یک بر روی بدن دیگری سوار نمی‌شود. در این حالت، هر دو شریک جنسی آزادی عمل مناسب‌تری دارند تا هم‌زمان آلت همدیگر بمکند یا لیس بزند.


به‌سبک نشسته

در روش آمیزش جنسی شصت‌ونه به‌سبک نشسته (Sitting 69 Sex Position)، مرد بر روی زمین نشسته و زن در حالت ایستاده، فرج خود را در دهان مرد قرار داده و خود رو به جلو به‌سوی آلت مرد خم می‌شود و عمل ساک‌زدن را انجام می‌دهد.


به‌حالت صلیبی

در روش آمیزش جنسی شصت‌ونه به‌حالت صلیبی (Split 69 Stand Sex Position)، مرد زانو می‌زند و زن با اتکا بر دو ساعد دست بر روی زمین با سر در مقابل مرد می‌ایستد، در حالی‌که فرج او در دهان مرد قرار گرفته و دو پا را تا آن‌جا که ممکن است از هم باز می‌کند. در این حالت مرد به‌راحتی آمیزش دهانی را انجام می‌دهد. اما برای زن در مدت طولانی به‌علت فشار وارده بر بازوها، کنترل تعادل مقدور نیست.


به‌سبک ایستاده

در روش آمیزش جنسی شصت‌ونه به‌سبک ایستاده (Standing 69 Sex Position)، حالتی است که مرد توانایی بلند کردن زن را داشته باشد و معمولاً به‌علت فشاری که بر مرد وارد می‌گردد و هم‌چنین دلهره‌ی زن از واژگونی جنبه‌ی نمایشی و ایجاد تنوع دارد و لذت چندانی به نسبت روش‌های دیگر ندارد. به‌هر حال، در این حالت، مرد ایستاده و زن را به‌حالتی که سرش رو به پایین به‌سمت آلت مرد و ران‌هایش بر روی شانه‌ی او قرار دارد، به‌صورت هم‌زمان آلت همدیگر را می‌مکند یا لیس می‌زنند.


به‌سبک حلقه‌کردن

در روش آمیزش جنسی شصت‌ونه به‌سبک حلقه‌کردن (Wrapped 69 Stand Sex Position)، مانند حالت صلیبی، مرد زانو می‌زند و زن با اتکا بر دو ساعد دست بر روی زمین با سر در مقابل مرد می‌ایستد، در حالی‌که فرج خود را در دهان مرد قرار می‌دهد، دو پا را به دور گردن مرد می‌پیچد. در این حالت مرد به آمیزش دهانی می‌پردازد.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها │ سکسولوژی