جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۶ آذر ۲۶, یکشنبه

ژنرال تامی فرانکس‬‎

از: دانشنامه‌ی آریانا

ژنرال تامی فرانکس‬‎


فهرست مندرجات
جنگ در افغانستاننظامیان آمریکایی در افغانستان

تامی ری فرانکس‬‎ (به انگلیسی: Tommy Ray Franks) (زاده‌ی ۱۹۴۵ م -)، ژنرال بازنشسته‌ی ارتش ایالات متحده آمریکا، که سابقه‌ی طولانی در تاریخ جنگ‌های ایالات متحده داشته است و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جنگ ویتنام، جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰، حمله به افغانستان پس از حادثه‌ی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، و حمله به عراق در مارس ۲۰۰۳ یاد کرد. وی همچنین برنده جوایزی همچون نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری شده است.


زندگی‌نامه
ژنرال تامی فرانکس

تامی فرانکس‬‎ با نام اصلی تامی ری بنتلی (Tommy Ray Bentley)، در ۱۷ ژوئن ۱۹۴۵ میلادی، در شهر وینوود (Wynnewood)، در ایالت اکلاهما (Oklahoma) کشور ایالات متحده آمریکا به‌دنیا آمد و توسط ری و لورن «پیت» پارکر فرانکس به فرزندخواندگی پذیرفته شد. او تحصیلات خود را در دبیرستان میدلند در شهرستان میدلند ایالت تگزاس آغاز کرد و از دبیرستان رابرت لی، در همان ایالت فارغ‌التحصیل شد. پس از آن، به تحصیل در دانشگاه تگزاس در آستین پرداخت و بعد از دو سال دانشگاه را ترک گفت و به ارتش آمریکا پیوست.

تامی در سال ۱۹۶۵، تعلیمات ابتدایی نظامی را فرا گرفت و در سال ۱۹۶۷ با درجه ستوان دوم، در جنگ ویتنام شرکت کرد. در سال ۱۹۶۸ به آمریکا بازگشت و در سال ۱۹۶۹، مشغول تحصیل در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون شد و در سال ۱۹۷۱، مدرک کارشناسی خود را به‌دست آورد. او در سال ۱۹۷۳، به‌عنوان دستیار سرهنگ در آلمان غربی خدمت کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از کالج ستاد نیروهای مسلح، در سال ۱۹۷۶ به پنتاگون فرستاده شد، جایی‌که او به‌عنوان بازرس کل ارتش در بخش تحقیقات به خدمت پرداخت. در سال ۱۹۷۷ او به دفتر رئیس ستاد ارتش اعزام شد، در آن‌جا او ابتدا در تیم عملیات کنگره و سپس به‌عنوان دستیار اجرایی کار می‌کرد.

فرانکس، در سال ۱۹۸۱ به آلمان غرب برگشت و به‌مدت سه سال در آن‌جا مشغول خدمت بود. در سال ۱۹۸۴ دوباره به آمریکا باز گشت، و در کالج نظامی ارتش آمریکا، در شهر کارلایل، پنسیلوانیا حضور یافت و در همان‌جا در دانشگاه شیپنسبورگ پنسیلوانیا ادامه تحصیل داد. سپس او تا سال ۱۹۸۷ در پایگاه فورت هود، که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در جهان است به خدمت پرداخت. در بین سال‌های ۱۹۹۱-۱۹۹۲، او به‌عنوان دستیار فرمانده دانشکده‌ی توپچی در فورت سیل منصوب شد. از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ فرماندهی نیروهای ارتش در ویرجینیا را به‌عهده داشت و در همان‌سال به‌عنوان فرمانده نیروهای ایالات متحده آمریکا به کره جنوبی اعزام شد.


آثار

...


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها │ ...