جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

دیدگاه رسمی آمریکا دربارۀ توانایی دفاعی افغان‌ها

از: سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ آمریکا

اطمینان آمریکا به توانایی افغان‌ها

برای در دست گرفتن کنترل کامل امنیت افغانستان


فهرست مندرجات




اطمینان آمریکا به توانایی افغان‌ها

۴   آذر   ۱۳۹۳
واشنتگتن - در حالی که کمتر از دو ماه تا پایان مأموریت رزمی ناتو به رهبری ایالات متحده در افغانستان باقی مانده است، یک مقام ارشد وزارت دفاع در ٢ دسامبر گفت که نیروهای امنیتی افغان برای عهده گرفتن وظیفۀ تأمین امنیت کشور خود در اول ژانویه آماده خواهند بود.

جان کربی، دریاسالار نیروی دریایی و سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «ما بر این باوریم که در انجام مأموریت خود برای رساندن نیروهای امنیتی افغان به آن سطح توفیق یافته‌ایم. آن‌ها هم اکنون نقش پیشگام را به‌عهده دارند و تا پایان این ماه مسؤلیت کامل را به‌عهده خواهند گرفت.»

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا (وسط) در حال صحبت با عبدالله عبدالله (چپ) مقام اصلی اجرایی افغان و پرزیدنت اشرف غنی، طی نشست ٢ دسامبر در بروکسل.

With U.S. Secretary of State John Kerry (C) watching, Afghanistan President Mohammad Ashraf Ghani (R) talks with Afghan Chief Executive Abdullah Abdullah at a NATO foreign ministers meeting in Brussels, Dec. 2, 2014.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا (وسط) در حال صحبت با عبدالله عبدالله (چپ) مقام اصلی اجرایی افغان و پرزیدنت اشرف غنی، طی نشست ٢ دسامبر در بروکسل.

قرار است حدود ۹٨٠٠ تن از سربازان ایالات متحده در ٢٠۱۵ به‌عنوان بخشی از «عملیات پشتیبانی قاطع» در افغانستان باقی بمانند. این مأموریت ناتو در پی ۱٣ سال مأموریت آن زیر عنوان نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان دنبال می‌شود و از این پس دیگر شامل نقش رزمی نخواهد بود، بلکه کار خود را بر تعلیم، مشاوره و کمک به نیروهای افغان متمرکز خواهد کرد.

کربی گفت: «آن‌ها ممکن است در آینده هنوز به بعضی توانایی‌ها نیاز داشته باشند و ما در ارتباط با این موضوع با آن‌ها مشغول گفتگو هستیم. این بخشی از مأموریت «عملیات پشتیبانی قاطع» ناتو است.»

در روزهای اخیر حملات به تأسیسات کلیدی در سرتاسر کشور، از جمله در کابل که طالبان مدعی انجام آن‌ها شده افزایش یافته‌اند. بنا به گفتۀ کربی، این حملات نشان‌دهنده تجدید حیات طالبان نبوده‌اند ولی در دوره‌های انتقال انتظار وقوع آن‌ها می‌رفته است.

وی اظهار داشت: «این حملات هیچ‌گونه تأثیر راهبردی نداشته‌اند، و من باید بیفزایم که نیروهای امنیت ملی و پلیس افغان با شجاعت سریعاً در برابر هر یک از آن‌ها واکنش نشان دادند.»


[] يادداشت‌ها




[] پی‌نوشت‌ها

ایالات متحده به توانایی افغان‌ها برای در دست گرفتن کنترل کامل امنیت اطمینان دارد، وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ آمریکا: پنجشنبه ٠۴ دسامبر ٢٠۱۴ - ۱٣ آذر ۱٣۹٣؛ این مقاله نخست در ٢ دسامبر در تارنمای وزارت دفاع انتشار یافت


[] جُستارهای وابسته




[] سرچشمه‌ها

سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ آمریکا