جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

تجربه مدیریتی دکتر عبدالله عبدالله

نزديک به يک ميليون دالر اختلاس، نمونه‌ی تجربه مدیریتی عبدالله عبدالله

دکتر عبدالله عبدالله یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در برنامه‌ای از تلویزیون طلوع، تجربه‌ی مدیرتی خود را ارزشمند توصیف کرده و آن را يک نقطه مثبت دانسته است. نمونه‌ای از اين تجربه‌ی مديريتی دکتر عبدالله عبدالله را می‌توان در سند اختلاس محراب‌الدین مسـتان ديد که دیپلمات گماشته‌ی دکتر عبدالله عبدالله در وزارت امور خارجه بود. اين سند در سـايت کابل پرس به نشـر رسـيده اسـت[۱]:

پس از اقدام کابل پرس در افشای سند اختلاس نزديک به يک ميليون دالر آقای محراب‌الدين مستان، وزارت امور خارجه‌ی کشور ناچار شد که وی را به پايتخت فرا بخواند. محراب‌الدين مستان پس از بازتاب گسترده‌ی اين سند در رسانه‌هايی مانند تلويزيون طلوع، در نامه‌ای سست، رياکارانه اظهار داشت که به کابل باز می‌گردد و حساب و کتاب خود را شفاف خواهد کرد. اما در مهلتی که از نامه‌ی وی استنباط می‌شد به کابل باز نگشت و در کانادا ماند. کابل پرس دوسيه (پرونده) او را از دو مسير پيگيری کرد. مسير اول وزارت امور خارجه‌ی افغانستان بود که مستان سال‌ها در آن کار می‌کرد و مسير دوم نيز سارنوالی افغانستان.

ًمعاول لوی سارنوال کشور در گفت و گو با کابل پرس صريحا اظهار داشت که محراب‌الدين مستان را از طريق پليس بين‌المللی بازداشت خواهد کرد. اما سازنوالی افغانستان بسيار ناتوان‌تر از آن بود که به چنين مواردی بپردازد.[٢]

محراب‌الدين مستان در دوران جهاد، نماينده خاص آقای احمدشاه مسعود در فرانسه و نفر مورد اعتماد فرانسوی‌ها بود که سال‌ها به‌عنوان شارژدافر (کاردار) سفارت افغانستان در دوره حکومت مجاهدين نقش بازی می‌کرد و بعد از سقوط حکومت مجاهدين، در زمان طالبان نيز در اين پُست باقی ماند.

پس از سقوط طالبان در دوران حکومت آقای کرزی، با وجود انتصاب آقای زلمی حقانی به‌عنوان سفير افغانستان در فرانسه، آقای مستان همچنان مدت‌ها نقش اساسی را در سفارت افغانستان در پاريس به‌عنوان سکرتر (منشی = دبير) اول به عهده داشت. در حال حاضر، مستان از وزارت امور خارجه اخراج شده است.[۱٣]


پی‌نوشت‌ها



جُستارهای وابسته



منابع


سايت اينترنتی کابل پرس




<برگشت به بالا><گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله>