جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

روش‌های آمیزش جنسی

از: دانشنامه‌ی آریانا

‌روش‌های آمیزش جنسی

سکسولوژیآمیزش جنسی

روش‌های آمیزش جنسی یا به‌قول مذهبیون جماع (به انگلیسی: Sex positions؛ به آلمانی: Sexualpraktik)، به انواع گوناگون روش‌های هم‌آغوشی یا پوزیشن‌های مختلف آمیزش جنسی گفته می‌شود که از روی میل جنسی پیوندی جنسی میان دو نفر برقرار می‌کند و می‌تواند اغلب برای مرد و زن لذت‌بخش باشد و آنان را از لحاظ شهوانی ارضا نموده و در نهایت باعث ایجاد عشق و محبت بیشتر شود. بنابراین، روش‌های گوناگونی برای آمیزش جنسی وجود دارد که بیشتر جنبه تفننی و لذت‌بخش دارد نه اصولی. در رابطه با فلسفه آمیزش جنسی در هر حال هدف انجام دخول و ترکیب اسپرماتوزوئید و تخمک می‌باشد و عمل توالد و تناسل و تنوع حالات بدن بیشتر تاثیر در تحریک و لذت‌جویی دارد. حالات آمیزش بسیار متنوع و گاهی هم انواع عجیب هم وجود دارد.


روش مرد در بالای زن

روش مرد در بالای زن (به انگلیسی: Missionary position یا man-on-top position) روشی است که مرد در بالای زن به‌صورت رو در رو قرار می‌گیرد و آمیزش جنسی ( و خفت‌وخیز) و دیگر عمل‌های جنسی (مانند بوسیدن و نوازش کردن) را انجـام می‌دهـد. این روش، یکـی از طبیـعی‌تـرین و متـداول‌تـرين و شـناختـه‌شـده‌تـرین روش آمیـزش جنسـی در آدمیـان اسـت كه حـدود ۸۰ درصـد نزديكـی‌ها به اين روش انجـام می‌شـود.

این روش، بدین صورت است که زن به پشت می‌خوابد و به‌صورت تاق باز در زیر قرار گرفته و پاهای خود را به اندازه‌ای که احساس راحتی کند، از هم باز می‌کند و مرد در میان پاهای زن قرار گرفته و را انجام می‌دهد. مرد پس از فرو كردن آلت خود در فرج زن، روی زن می‌خوابد در حالی كه نقطه اتكأ پايين تنه او روی زانوهايش است.


مرد بر روی زن دراز کشیده‌ است. از مشکلات این روش برای مردهای با وزن زیاد، ایجاد نفس تنگی در زن است

در این حالت بهتر است که هر از چند گاهی مرد تمام بدن خود را با بدن زن تماس بدهد، ولی در این میان توجه لازم به‌توانایی جسمی زن داشته باشد که باعث فشار و تنگی نفس زن نشود.

مرد در بالا و جلوی زن قرار دارد. این حالت یکی از بهترین حالت‌های این روش است به علت ایجاد تماس مناسب بدن هر دو زوج و همچنین کنترل وزن مرد بر روی دست‌هایش

در اين نوع عمل جنسی، دهانه زهدان و كليتوريس (برجستگی نوك بالای آلت تناسلی زنانه كه حساس‌ترين نقطه زن برای تحريك شدن هست) كم‌ تحريك می‌شوند. با وجود این، این حالت راحت‌ترین روش آمیزش جنسی است و به‌علت افقی قرار گرفتن مهبل یا بدن زن و جهت آلت مرد ورود و خروج به آسانی انجام می‌گیرد و دخول کامل می‌باشد و جهت کامل‌تر داخل شدن آلت مرد، زن زانوهايش را كمی بر روی شکم خم می‌كند. در این صورت، آلت زن کاملاً در معرض دید مرد قرار می‌گیرد و تماس آلت مرد با دیواره مهبل نیز تامین می‌شـود ضـمناً مرد از روبه‌رو به سـینه‌ها و صـورت و بدن زن جهـت تحـریک بیشـتر دسـترسـی کامـل دارد. در ضمن، در اين روش زن می‌تواند ياهای خود را بر شانه‌های مرد بگذارد يا دور كمر او حلقه زند. در اين حالت آلت تناسلی زن (مهبل) ۳ تا ۴ سانتی‌متر كوتاه‌تر می‌شود و در نتيجه عمل دخول آلت مرد در فرج زن به‌طور كامل انجام می‌شود. هم‌چنين كليتوريس در مسير آلت تناسلی مرد قرار گرفته و با تماس آلت تحريك می‌شود.

پاهای زن در پشت مرد قلاب می‌شود و سرعت حرکت‌های رفت و برگشتی مرد را کنترل می‌کند.

با این حال، در صورتی که مرد دو دست خود را به‌صورت عمودی در طرفین سینهٔ زن روی زمین قرار دهد که وزن بدن را تحمل کند، فعالیت جنسی از کیفیت بهتری برخوردار می‌شود به این علت که زن آزادی عمل و امکان تحرک بیشتری داشته و البته حس لامسه زن هم به‌دلیل تماس قسمت‌های بالای قسمت زنانگی با بدن مرد تحریک می‌شود و هم‌چنین تنگی نفس در زن به‌وجود نمی‌آید.

در این حالت پاهای زن بر روی شانه مرد قرار می‌گیرد

اين روش، هرچند پذیرفته‌ترین نوع انجام آمیزش جنسی است و به‌علت دخول كامل، زن و مرد هر دو ارضا می‌شوند و از طرفی برای حامله كردن زن امكان بيشتری وجود دارد، اما برای زنان حامله، به‌ویژه از نيمه دوم حاملگی به‌علت اين كه فشار وزن بدن مرد بر شكم زن وارد می‌شود، مناسب نيست.

با این وجود، برای دوران بارداری می‌توان از این روش استفاده کرد؛ ولی باید توجه داشت که برای جلوگیری از وارد شدن فشار به شکم و بچه، پاهای زن نباید زیاد باز شوند یا بالا برده شوند و هم‌چنین بهترین حالت این هست که پاهای زن به‌صورت باز بر روی ران‌های مرد قرار گیرد و مرد به‌صورت نشسته که پاهایش در اطراف زن قرار دارد یا به‌صورت ایستاده در صورتی که زن در لبه تخت دراز کشیده‌ است، عمل دخول را انجام دهد.


روش پهلو به پهلو

روش پهلو به پهلو (به انگلیسی: Side by side sexual position)، روشی است که در این حالت، مرد و زن به پهلو می‌خوابند و را انجام می‌دهند. البته می‌توان حالت اول را به این حالت پیوند زد، یعنی به‌همان صورت که مرد روی زن قرار گرفته، هر دو بچرخند و دوتایی روبه‌روی یکدیگر به پهلو بخوابند یا زن به پهلو و پشت به مرد بخوابد و مرد آلت تناسلی خود را از عقب به‌جلو براند.

مرد و زن به پهلو ‌خوابیده‌اند. در این حالت به‌خاطر تماس مناسب بدن‌ها و هم‌چنین استفاده از نوازش و ماساژ یکی از بهترین روش‌های فعالیت جنسی آرام است

در مورد نحوه‌ی قرار گرفتن دست و پاها، بهتر است که آن را به‌عهده زن گذاشته تا به هر صورتی که راحت‌‌تر است، آن‌گونه انتخاب کند.

در این حالت از آن‌جایی که اکثر نقاط بدن مرد و زن با یکدیگر در تماس خواهند بود لذت بیشتری عاید طرفین می‌شود. این حالت از آن‌جا که زن متحمل فشار زیادی نمی‌شود و آزادی عمل مناسب‌تری دارا خواهد بود، در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. هم‌چنین این روش یکی از روش‌های مناسب برای دوران بارداری است.

از مزیت‌های این روش امکان تماس صورت و بوسه بر روی صورت و لبان است و از مشکلات در دراز مدت برای این حالت خستگی عضلات بدن مرد و هم‌چنین عدم امکان در سرعت‌دادن به‌فعالیت جنسی است.

در این روش به‌علت کم‌شدن حرکت بدن در زن و مرد، برای بهبود بخشیدن به کیفیت عمل جنسی نوازش، بوسه و مالش بدن زوج مقابل پیشنهاد می‌شود و مرد در موارد تکمیلی روش، باید گردن و لاله گوش زن رو ببوسد و با دست آزاد هم ماساژ سینه زن را انجام دهد و زن با دست آزاد خود می‌بایست باسن و ران مرد را نوازش کند. میزان لذت جنسی در این روش به‌صورت برابر برای هر دو طرف است..

البته این روش را نیز می‌توان به‌صورت‌های متنوع انجام داد. مثلاً، چنان‌که در بالا گفته شد، مرد و زن روبه‌روی یکدیگر به پهلو دراز می‌کشند و زن یک پای خود را به‌روی پای مرد می‌اندازد و مرد به‌وسط پای او می‌رود و آلتش را درون فرج زن فرو می‌کند.


روش مرد در پشت زن

روش مرد در پشت زن یا روش دخول از پشت (به انگلیسی: Rear entry sexual position)، روشی است که در بین مردها از محبوبیت بسیاری برخوردار است و برای آمیزش جنسی سریع مناسب است. این روش، در واقع، از جمله حالت‌های طبیعی و رایج است و اصولاً در تمام حیوانات و پستانداران این حالت دیده می‌شود. اما انسان‌ها آن‌را به شکل‌های متنوع انجام می‌دهند.

معمولاً در این روش، زن به‌صورت دمر دراز می‌کشد و سپس پاها را به شکم جمع می‌کند و باسن در این صورت کمی بالاتر قرار می‌گیرد و مرد از پشت در حالت نشسته یا ایستاده، اقدام به‌دخول در فرج زن می‌نماید. در این حالت شکم مرد کاملاً با باسن زن تماس پیدا می‌کند، عمل دخول هم انجام گرفته ولی به‌علت فاصله داشتن آلت مرد و زن به‌واسطه باسن زن دخول کامل نیست و بیش از نیم آلت مرد در زن دخول نمی‌کند و به‌علت تماس زیاد آلت مرد با دیواره مهبل عمل جنسی کمابیش در این حالت برای طرفین لذت‌بخش می‌باشد.

مرد در پشت زن قرار دارد. این حالت برای زن‌ها به‌علت خستگی کمتر و هم‌چنین کنترل‌شدن و کمترشدن حرکت‌های مرد، مطلوب‌تر است

در این نوع آمیزش، بدن مرد و زن کم‌ترین تماس را با هم دارند یعنی تقریباً از طریق حس لامسه لذتی نمی‌برند. این روش را معمولاً برای ایجاد تنوع یا رفع خستگی بدنی در حین رابطه پیشنهاد می‌کنند. به‌علت این‌که زن کنترلی در انجام فعالیت جنسی ندارد برای افزایش کیفیت فعالیت جنسی برای زن، حرکت‌های مکمل مانند بوسیدن، نوازش کردن، ماساژ سینه، ماساژ قسمت بالای مهبل (به آرامی) پیشنهاد می‌شود.

این روش در بین مردها از محبوبیت بسیاری برخوردار است و برای فعالیت جنسی سرعتی مناسب است

برای استفاده از این روش در زمان بارداری زن باید کف زمین خم شده و تمام قسمت‌های سینه و دستان خود را روی زمین بگذارد به‌طوری که هیچ فشاری بر شکمش وارد نشود. در این حالت بهتر است چند بالش نرم در زیر شکم و سینه زن قرار گیرد تا فشار کمتری بر زن وارد شود. این روش، روش مطلوب در آمیزش مقعدی می‌باشد زیرا مرد توانایی کنترل حرکات آلت و ورود و خروج کنترل شده آن را دارد. میزان لذت جنسی در این وضعیت ۶۰ درصد برای مرد و ۴۰ درصد برای زن است.

این حالت برای دوران باداری با استفاده از بالش و اجسام نرم در زیر شکم زن پیشنهاد می‌گردد

این روش از جمله روش‌های کم‌آسیب آمیزش جنسی است ولی باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که زاویه بدن مرد بالاتر یا پایین‌تر از زن قرار گیرد احتمال ورود هوا به‌درون مهبل و ایجاد لخته خون و عوارض حاصل از حرکت لخته خون در بدن زن وجود دارد.

بهترین حالت از نظر آزادی عمل برای مرد و کیفیت رابطه جنسی برای زن به‌نحوی است که زن بر روی لبه تخت یا سطح بلند نرمی مانند دسته مبل یا لبه میز دراز بکشد به‌نحوی که بر روی پا ایستاده و شکمش بر روی سطح نرم قرار دارد و مرد به‌صورت ایستاده عمل دخول را انجام دهد.


روش زن در بالای مرد

در روش زن در بالای مرد یا روش زن سوارکار (به انگلیسی: Woman on top sexual position)، در حالی که مرد پاها را به‌هم چسبانیده، به پشت دراز می‌کشد و زن بر روی او قرار می‌گیرد و آلت مرد را در خود فرو می‌کند. این روش نیز می‌تواند به‌صورت‌های متنوع انجام شود؛ از جمله، زن می‌تواند روی مرد دراز بکشد. در این صورت طرفین به بیشتر نقاط بدن یکدیگر دسترسی دارند و در حالت دیگر، زن در حالی که پاهایش در طرفین مرد قرار دارد بر روی او می‌نشیند و حرکات افقی یا عمودی انجام می‌دهد. در این حالت كُليتوريس آلت زن، کاملاً با اطراف آلت مردانه تماس داشته و شدیدآً تحریک می‌پذیرد.


این حالت در مواقعی انجام می‌گیرد که به دلایلی مرد قادر به انجام حرکات بدنی نباشد و یا برای وی مضر باشد. برای مثال، هنگامی که مرد، خسته یا دچار کمر درد باشد و یا کسانی که آلت تناسلی آنان کاملآ راست نمی‌شود، این روش خیلی مفید است. در ضمن، این روش‌ها برای نزدیکی از راه مقعد و برای خانم‌هایی که جثه بسیار کوچک‌تری از شریک جنسی خود دارند نیز بسیار مناسب هستند.

هرچند، معمولاً در این روش، زن بر رو قرار گرفته و آلت مرد را در مهبل وارد کرده و خود را حرکت می‌دهد؛ ولی در حالت دیگر، زن پاها و دست‌ها را ستون کرده و خود را بالا نگه می‌دارد و مرد خود را حرکت می‌دهد.

یا زن برعکس به‌نحوی که پشتش به مرد باشد بر روی مرد می‌نشیند. استفاده از حالت اول یا این حالت بسته به فرم آلت مرد و راحتی زن برای داخل کردن آلت دارد.

اما معمولاً زن با روشی که معروف به امن‌ترین حالت است، بعد از وارد کردن آلت به درون مهبل بر روی مرد دراز می‌کشد و خود را به سمت عمودی یا افقی حرکت می‌دهد تا ارضا شود.

همچنین، در یک حالت استثنایی، مرد دستان خود را مانند ستون روی زمین می‌گذارد و بدن خود را به‌صورت پُل بالا نگه می‌دارد. در این زن، در حالی که پشتش به‌سمت صورت مرد است، بر روی آلت مرد قرار می‌گیرد.

این حالت یکی از حالت‌های مشکل است و انجام آن در مدت زمان زیاد به‌علت منقبض‌شدن عضلات مرد و زن مقدور نیست و عضلات پای هر دو طرف برای قرار گرفتن در این حالت تحت فشار هستند و معمولاً وظیفه حرکت کردن با مرد است.


روش ایستاده

این روش برای زوج‌هایی پیشنهاد می‌شود که مرد توانایی بلند کردن زن را داشته باشد و معمولاً به‌علت فشاری که بر مرد وارد می‌شود و هم‌چنین دلهره زن از واژگونی جنبه نمایشی و ایجاد تنوع دارد و لذت چندانی به نسبت روش‌های دیگر ندارد و برای بهبود کیفیت در این روش نشستن زن بر روی میز یا سطح بلند پیشنهاد می‌گردد.


روش زن بر روی پای مرد

این روش جزو روش‌هایی هست که سطح تماس بدن دو زوج به حداکثر می‌رسد با وجودی که حرکت و هیجان در فعالیت جنسی کاهش می‌یابد لذت جنسی از طریق حس لامسه و حرکات مکمل مانند بوسیدن، نوازش کردن، ماساژ دادن تامین می‌گردد.


حالت ضربدر

این روش، نوعی از حالت از پشت به پهلو با این فرق که وقتی مرد به حالت نشسته در میان پاهای زن که به پهلو دراز کشیده قرار گرفت زن و مرد هر دو پاها را به‌جای این‌که جمع کنند دراز می‌کنند در این حالت زن و مرد در هم رفته‌اند یک پای مرد در مقابل و پای دیگر در پشت زن به موازات بدن زن قرار دارد و پاهای زن نیز هم‌چنین طرفین با کشیدن پاهای هم می‌توانند حرکات دخول را انجام دهند و در این حالت دخول عمقی است و نمی‌بایست حرکات ناگهانی و ضربه‌ای انجام گیرد زیرا برای زن ایجاد ناراحتی و درد در ناحیه تخمدان می‌کند.



روش نشستن و زانوزدن

روش نشستن و زانوزدن (به انگلیسی: Sitting and kneeling)، جزو روش‌هایی‌ست که سطح تماس بدن دو زوج به حداکثر می‌رسد با وجودی که حرکت و هیجان در فعالیت جنسی کاهش می‌یابد لذت جنسی از طریق حس لامسه و حرکات مکمل مانند بوسیدن، نوازش کردن، ماساژ دادن تامین می‌گردد.



روش استفاده از میز

در اين روش، زن به‌روی سطحی میز یا صندلی‌ با پايه بلند كه اغلب برای بخش آشپزخانه استفاده می‌شود، می‌نشيند تا ار نظر ارتفاع آلت خود را همتراز آلت مرد قرار دهد. زن در اين حالت با گرفتن دستۀ صندلی توسط دستان خود به‌عنوان اتکأ برای بدن، اين امكان را دارد كه در لحظات حساس از روی صندلی خود را بلند كرده و فرج خود را به آلت مرد نزديكتر سازد.

در اين حالت زن قادر است برای دسترسی راحت‌تر مرد به آلت جنسی او، يك یا دو پای خود را به‌روی شانه مرد قرار دهد یا می‌تواند دست‌های خود را به‌دور گردن و پاهای خود را به‌دور كمر مرد حلقه کند. این عمل زن، ضمن ايجاد يك لذت جنسی برای مرد، به وی می‌فهماند كه از این حالت لذت می‌برد و خواستار ادامه آن است.


روش‌های غیر مرسوم

حالت‌های متنوع بسیاری وجود دارد که به‌شکل ویژه انجام می‌شوند و بیشتر غیرمرسوم هستند. این حالت‌ها، از نظر تحریک در حین عمل و تنوع‌طلبی مطمع‌نظر می‌باشند. از آن‌جایی که عمل جنسی عملی است غریزی نه مکانیکی و فرمولی و مکانیزم آن‌طوری است که در جهت ارضا و انزال انجام می‌گیرد و روش خاص و معیاری برای آن موجود نیست بلکه لذت طرفین شرط محسوب می‌شود.

به‌هر حال، یکی از این حالت‌ها، روش «تی» (T) است. در این روش نحوه قرارگیری بدن زن و مرد عمود برهم مانند حرف T انجام می‌گردد و به‌علت کم بودن سطح تماس و هم‌چنین عدم توانایی زوجین در بوسه، نوازش و ماساژ به نسبت روش‌های دیگر از کیفیت کمتری برخوردار است.


روش‌های بدون دخول

روش‌های بدون دخول، معمولاً روش‌های پیشا آمیزشی هستند که برای آماده‌سازی زوج‌ها بسیار کاربرد دارد و هم‌چنین به زوج‌ها کمک می‌کند تا از نظر احساسی برانگیخته‌تر شوند. افزون بر این، مردانی که دچار هستند، با عمل جنسی به روش‌های بدون دخول، می‌توانند شریک جنسی خود را ارضا نمایند.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها





[] پی‌نوشت‌ها























[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:سکسولوژیآمیزش جنسی