جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

سکس در عهد باستان

از: شبکه‌ی تاریخ

سکس در عهد باستان

داستان پمپئی شهر فاحشه‌گان


فهرست مندرجات

.



پمپئی شهر فاحشه‌گان

نمایی از شهر پمپئی و آتشفشان وزوو در پس‌زمینه

ویرانه‌های شهر باستانی پمپئی (Pompeii)، در نزدیکی ناپل در ایتالیا واقع شده‌ است. در آن آثاری از بناهای که بر اثر آتشفشان کوه وزوو ویران شده و مردم شهر که کشته شده‌اند، به چشم می‌خورد.[۱] کوه وزوو یا وزوویوس (Mount Vesuvius)، از معروف‌ترین آتشفشان‌های فعال ایتالیاست. هر چند به نظر می‌رسد مدتی است که خاموش است؛ اما آخرین فوران آن در سال ۱۹۴۴ رخ داد. شهرت وزوو به دلیل تخریب شهرهای پمپئیی، هرکولانيوم و استابیا است که در سال ۷۹ میلادی در لایه‌ای از خاکستر و گل فرورفتند و تا امروز در همان وضعیت باستانی نگاهداری شده‌اند.

پیش از این فوران، فعالیت‌های این آتشفشان برای چند صد سال، به زمین‌لرزه و خروج گاز محدود بود. ساکنان اطراف وزوو نیز به زمین‌لرزه‌های مکرر این مناطق عادت کرده بودند. به همین دلیل، هنگامی که این فعالیت‌های آتشفشان افزایش یافت، توجهی به آن‌ها نشد. همچنین، خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌ها در اوایل ماه اوت ۷۹ نیز هشدار محسوب نشد. سرانجام، وزوو در ۲۴ اوت این سال فوران کرد. این فوران در دو مرحله انجام شد و دو روز به طول انجامید. ابتدا، فورانی پلینیایی به مدت ۱۸ تا ۲۰ ساعت موجب بارش سنگ و خاکستر بر روی دامنه‌ی جنوبی کوه کرد و شهر پمپئی را به زیر ۲٫۸ متر خاکستر فرو برد. آنگاه، فورانی دیگر از نوع پله‌ای رخ داد و بهمنی از توده‌های داغ گاز و خاکستر جوشان زمین‌های اطراف را در بر گرفت. این بهمن‌ها موجب خفگی و سوختگی افرادی شد که در شهرهای اطراف آتشفشان باقی‌مانده بودند، و این شهرها را به زیر لایه‌ای از خاکستر دفن کرد.[٢] این حادثه حدود ۳۰٬۰۰۰ کشته به همراه داشت.

پیش از این تصور می‌شد مردم این شهر به‌خاطر گازهای سمی حاصل از آتشفشان کشته شده‌اند؛ اما پژوهش‌های دیگر نشان داد آن‌ها به‌دلیل حرارت بالا جان باخته‌اند. برخی دیگر نیز بر پایه نامه‌هایی که ۲۵ سال پس از این ماجرا نوشته شده به این نتیجه رسیدند که مردم به‌خاطر استشمام خاکسترهای آتشفشان خفه شده‌اند.[٣]

پمپئی پس از آتشفشان زیر ۴ تا ۶ متر خاک و خاکستر به‌مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد. این شهر به‌صورت کاملاً اتفاقی در سال ۱۵۹۹ میلادی کشف شد.[۴]

آتشفشان وزوو، آتشفشانی در ایتالیا است که به‌عنوان یکی از نمادهای ایتالیا نیز شناخته می‌شود. این آتشفشان ٢٠٠٠ سال است که به‌صورت خاموش است؛ اما از آن به‌عنوان آتشفشان اخطار نیز یاد می‌کنند. این آتشفشان یادآور حوادث تلخی است که سال‌ها قبل در آن ناحیه اتفاق افتاده است.

در سمت شمال این آتشفشان، شهر ناپل و در سمت شرق آن، شهر پمپئی قرار دارد. این شهر تحت عنوان شهر فاحشگان معروف است و به شهر سکس شهرت داشت؛ به‌گونه‌ای که فاحشه‌خانه‌های پمپئی در هیچ‌جای دنیا وجود نداشت.

در این شهر زن‌ها خودشان را به زن‌ها و مردها می‌فروختند و مردها خودشان را به همدیگر! در برخی از مجسمه‌های یافت‌شده در این شهر حتی آثاری از رابطه جنسی انسان با حیوانات نیز دیده می‌شود.

تصویری از دیوارهای شهر پمپئی یک موجود افسانه‌ای نیمه انسان نیمه حیوان تحت عنوان Chiron در حال رابطه جنسی با پسرکی جوان را نشان می‌دهد

حتی امروز نمادها و آثار سکسی شهر پمپئی بسیار مرد توجه هستند. سیستم سکسی که در این شهر به‌کار برده می‌شد، در مورد باکره‌ها دخترها و برده‌های جنسی در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است.

نکته‌ای که آشکار است، این است که پمپئی بزرگت‌رین شهر تجارت سکس در زمان خود بوده است. برای ثروتمندانی که وارد این شهر می‌شدند، مهمانی خصوصی سکس گرفته می‌شد که چندین زن یا دختر در اختیار وی قرار می‌گرفت. برای فقیران هم مکان‌های کثیفی برای سکس وجود داشت که بسیار سریع رابطه آن‌ها انجام می‌شد.

ظاهراً تصویر دیواره مربوط به یکی از ثروت‌مندانی بوده است که برای تفریح به پمپئی آمده بود

ما در تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر اتاق‌های کوچکی می‌بینیم که در داخل اتاق زنی قرار می‌گرفت و شوهرش یا صاحب یا همکارش در بیرون از اتاق در کوچه مشغول جذب مشتری می‌شد. در داخل اتاق نیز یک تخت سنگی کوچک مشاهده می‌شد، صدها نقطه در شهر به این‌گونه دایر شده بود.

تصویر واقعی از خرابه به‌جا مانده از پمپئی

اما در وسط شهر، مکان بزرگ‌تری برای سکس کردن وجود داشت که محل خرید فروش برده‌های جنسی نیز به‌حساب می‌رفت که در آن اتاق‌های فراوان و کوچکی مانند سلول‌های زندان برای سکس وجود داشت. وجود عکس‌های پرونوگرافی بر این مکان و آثار و خطوط فراوان روی تخت‌های سنگی و فورم اتاق‌ها نشان می‌دهد که هزاران بار در آن‌جا رابطه جنسی انجام گرفته بود.

تصویر کشف‌شده از دیوار محل خرید و فروش برده‌ها

هم‌چنین انتخاب‌های فراوان و متنوعی برای هر کدام از مراجعین به این مکان وجود داشت. اتاق‌هایی نیز برای سکس گروهی در پمپئی وجود داشت.

ظاهراً همجنس‌بازی نیز در میان رومیان باستان رواج داشته است

همه زنان نیز موظف به پرداخت مالیات به دولت مرکزی بودند. همه زنانی که وارد این شهر می‌شدند، مشخصات آن‌ها از جمله سن، قد و .. ثبت می‌شد و تا آخر عمرشان نمی‌توانستند شهر را ترک کنند و نمی‌توانستند ازدواج کنند. ثبت نام به‌معنای محروم‌شدن از کلیه حقوق اجتماعی بود و حتی گاهی اوقات برده‌ها به‌صورت دست و پا بسته نگهداری می‌شدند.

به مچ دست زن برده با دقت نگاه کنید متوجه دست بسته بودنش می‌شوید.
به بندهای مچ پا و بالا تنه برده دقت کنید

در سال‌های بعد، یک نقشه جنسی برای پمپئی تهیه شد و یک نفر که تازه وارد شهر شده بود می‌توانست از روی نقشه مورد نظر خود را بیابد. سپس، پمپئی به پایتخت سکس جهان تبدیل شده بود بیشتر مردم از سراسر جهان ابتدا برای کنجکاوی به آن‌جا می‌آمدند و این باعث رونق پمپئی شد.

تصویری از رابطه جنسی یک زن و مرد که به‌روی یکی از دیوارهای پمپئی نقش بسته است

چنان‌که از سراسر روم نیز زنانی معمولاً از طبقه اشراف برای خوشگذرانی به آن‌جا می‌آمدند و هر زن اشرافی معشوقه‌ای نیز در آن‌جا داشت که عمدتاً این مردان از میان مردان خوش‌قیافه و خوش‌هیکل انتخاب می‌شدند و رژیم غذایی و ورزش‌های ویژه‌ای به آن‌ها برای کنترل کردن خودشان داده می‌شد.

تصویر یکی از زنان اشرافی که برای تفریح به پمپئی آمده است
تصویر از یک برده جنسی مرد که معمولاً متعلق به زنان اشراف بودند. تصویر از دیواره خرابه‌های پمپئی یافت شده است

هم‌چنین در برخی از نقاط شهر مکان‌هایی برای تماشای رابطه جنسی برای افرادی که علاقه‌مند به تماشای صحنه‌های رابطه جنسی داشتند وجود داشت. برای هر طبقه از رومیان نیز فاحشه‌های مخصوصی متناسب با آن طبقه در پمپئی وجود داشت که آن زنان حق رابطه با اشخاصی از طبقه پایین را نداشتند.

به دریچه‌ای که توسط متخصص History channel نشان داده می‌شود، دقت کنید با استفاده از دریچه، افرادی که در بیرون از اتاق بودند، به تماشای رابطه جنسی افراد درون اتاق می‌پرداختند

در پمپئی تخت‌ها و زن‌ها نیز شماره‌ی مخصوص خود را داشتند. تصاویر جنسی در سراسر پمپئی به چشم می‌خورد. همچنین کودکان به‌دنیا آمده در این شهر نیز به‌عنوان برده نگه‌داری می‌شدند تا در آینده به‌عنوان برده جنسی از آن‌ها استفاده شود. یافته‌هایی که باستان‌شناسان دارند، نشان می‌دهد همه افراد شهر رژیم غذایی مخصوص به‌خود را داشته‌اند.

تصویری از مردی که دارای قدرت جنسی بالایی برای آمیزش با زنان اشراف روم بوده است. این مردان رژیم غذایی و ورزش‌های مخصوصی داشتند.
تصویری که ظاهراً از سو استفاده جنسی از یک کودک توسط یک مرد بزرگ حکایت دارد

در زیر می‌توانید تصاویر فراوانی از رابطه جنسی که به‌روی دیواره‌های پمپئی یافت شده است را ببینید.

یک روز قبل لرزش‌هایی در سراسر شهر احساس می‌شد، اما مردم اهمیتی به آن نمی‌دادند زیرا لرزش‌ها بسیار خفیف بود.

در روز ۹ اوت سال ٧۹ قبل از میلاد مسیح آتشفشان وزوو شروع به فوران کرد. صدایی مهیب همه مردم شهر را به لرزه افکند. در کسری از ثانیه آسمان پر از گازهای سمی و دود آتشفشان شد انگار دیگر خورشید هم دیده نمی‌شد. مردم پمپئی قبل از آن چنین چیزی را ندیده بودند گازهای آتشفشانی تا 15 کیلومتر در آسمان را پوشانده بودند روز تبدیل به شب شد.

تغییرات ناشی از آتشفشان باعث به‌هم خوردن ابرها و بارش باران اسیدی و صاعقه بر سر مردم شهر شد. سپس خاکستر بر سر مردم شهر شروع به باریدن کرد. همه‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد در یک به‌چشم‌زدن شهر از بین رفت و مردم شهر همگی به مجسمه‌‌های سنگی تبدیل شدند فوران آتشفشان تا ٢٨ ساعت ادامه داشت همه چیز به‌قدری سریع بود که حتی عده‌ای فرصت فرار و حرکت دادن خود را نداشتند و در حال انجام دادن کارهای روزانه خود تبدیل به مجسمه شدند. عده‌ای نیز وقت بیش‌تری برای فرار داشتند، اما در اتاق‌ها مدفون شده بودند و کار دیگری جز دعا به‌درگاه خدایان نداشتند. برده‌ها سر به شورش و فرار از دست اربابان خود زده بودند.

این مرد به‌محض شنیدن صدا توسط گازها تبدیل به مجسمه شده و حتی فرصت حرکت را هم نداشته است

عده‌ای از مردم شهر توانستند خود را به ساحل برسانند. یکی از فرماندهان رومی در یکی از جزیره‌های مجاور بود با چندین کشتی برای نجات مردم شهر آمده بود؛ اما وقتی کشتی‌های وی به نزدیکی ساحل رسیدند، دود سیاه رنگی در مسیر کشتی‌های وی پیدا شد و مانع از رسیدن کشتی‌ها به ساحل شد و تنها شانس نجات مردم شهر از بین رفت. هفت دقیقه بعد پمپئی تبدیل به تاریک‌ترین نقطه جهان شده بود. پس از اندکی، گازها همه شهر را پیمودند و به ساحل شهر رسیدند و همه مردمی که آن‌جا پناه گرفته بودند را تبدیل به مجسمه‌های سنگی کردند.

دیگر همه چیز از بین رفته بود. همه مردم شهر گازهای مسموم را تنفس کرده بودند. در یک چشم به‌هم‌زدن شهر فاحشگان تبدیل به شهر مجسمه‌ها شده بود. زنان مردان کودکان بی‌گناه و گناهکار … و شهر در زیر هزاران میلیون تن خاکستر مدفون شده بود برای هزار و پانصد سال شهر به فراموشی سپرده شد. در سال ۱۵۹۴ میلادی، خرابه‌های شهر در اثر یک شانس کشف شد[۵].


[] يادداشت‌ها

يادداشت ۱: اين مقاله برای دانش‌نامه‌ی آريانا توسط مهدیزاده کابلی ارسال شده است.


[] پی‌نوشت‌ها
[۱]-
[٢]-
[٣]-
[۴]-
[۵]- داستان شهر پمپئی شهر فاحشه‌گان، وب‌سایت تاریخ ایران و جهان: ۱٢ مه ٢٠۱٢


[] جُستارهای وابسته




[] سرچشمه‌ها

وب‌سایت تاریخ ایران و جهان؛ برگرفته از: History channel