جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

لوتس باخمن

از: دانشنامه‌ی آریانا

لوتس باخمن


فهرست مندرجات
[پناهنده‌ستیزی][پگیدا]

لوتس باخمن (به آلمانی: Lutz Bachmann) (زادۀ ۱۹٧٣ م - )، یکی از فعالان سیاسی آلمان اهل درسدن، پایه‌گزار جنبش «اسلام‌هراسی» و «پناهنده‌ستیزی»، زیر عنوان «اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی‌کردن غرب» (پگیدا)، است، که از اکتبر ۲۰۱۴ به‌طور پیگیر، هر دوشنبه در حال سازماندهی تظاهرات عمومی با این هدف در شهر درسدن می‌باشد.


زندگی‌نامه
لوتس باخمن

لوتس باخمن، در ٢٦ ژانویه ۱۹٧٣ میلادی، در شهر درسدن در یک خانوادۀ قصاب زاده شد. او دوره‌ی دبیرستان را در مدرسه‌ی پلی‌تکنیک «لئونارد فرانک»، در شهر کسویگ در ایالت زاکسن، و دبیرستان ورزشی کودکان و جوانان «آرتور بکر» در درسدن به پایان برد. پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان، در رشته آشپزی، آموزش حرفه‌ی دید و در سال ۱۹۹٢، در سال ۱۹۹۲ یک شرکت عکاسی و تبلیغاتی بنیاد نهاد.

بخش اصلی فعالیت اقتصادی او در سال‌های اخیر، شامل تبلیغات تجاری برای یک تولیدکننده نان بربری ترکی، ساندویچی‌های «کباب ترکی» (دونر کباب) و یک‌بار استریپ‌تیز بوده است.

در این ایام، او بارها جرم‌های مختلفی، مانند سرقت، تهمت، تحریک به شهادت غلط، رانندگی هنگام مستی و ضرب و شتم را مرتکب شد و به انجام جرایم جنایی شهرت یافت. بنابراین، در سال ۱۹۹٨، به‌مدت سه سال و هشت ماه زندان محکوم شد. مدتی پس از صدور حکم دادگاه، به افریقای جنوبی فرار کرد و مدت دو سال با نام مستعار می‌زیست و در نهایت، توسط اداره‌ی مهاجرین آن‌کشور شناسایی و به آلمان دیپورت شد.

باخمن پس از بازگشت بازداشت شد و بعد از دو سال زندان، به‌دلیل رفتار خوب پیش از موعد، به قید وثیقه، آزاد شد.

در سال ٢٠٠٨، از نزد او یکبار ۴٠ گرم و باردیگر ۵۴ گرم کوکائین به‌دست آمد که در این رابطه به حبس تعلیقی تا پایان فوریه ۲۰۱۵ محکوم شد. هم‌چنین، در ماه مه سال ٢٠۱۴، به‌سبب عدم پرداخت نفقه (هزینه خورد و خوراک و پوشاک و حتی شهريه تحصيل فرزندانش)، دادگاه درسدن، او را به جریمه نقدی، به‌مدت ٨٠ روز، روزانه به پرداخت مبلغ ٢٠ یورو محکوم کرد.

با وجود این سؤپیشینه، لوتس باخمن، در جریان سیلاب ماه مه ۲۰۱۳، کمک‌های امدادی را برای قربانیان سیل، از طریق چند گروه‌ای فیسبوکی، در باشگاه فوتبال دینامو درسدن سازماندهی کرد. بنابراین، در ژانویه ٢٠۱۴، به همراه ۵۰۰ نفر دیگر به دلیل کمک به سیل‌زدگان ایالت زاکسن، توسط «هلما اروش»، شهردار درسدن، به نمایندگی از استانیسلاو تیلیش، رئیس دولت ایالتی زاکسن، مورد قدردانی قرار گرفت.

در اواخر سال ٢٠۱۴، باخمن جنبش «اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی‌کردن غرب» (پگیدا) را پایه‌گزاری کرد و در ۱۴ نوامبر همان‌سال، به‌عنوان رهبر این جنبش برگزیده شد و از ماه اکتبر، هر دوشنبه به‌طور پیگیر، تظاهرات عمومی را به هدف سخت‌گیری نسبت به پناهندگان متخلف و جلوگیری از گسترش اسلام در آلمان، در شهر درسدن راه‌اندازی نمود.

لوتس باخمن، در حال سخنرانی در یکی از تظاهرات شهر درسدن

باری باخمن، در یکی از تظاهرات خود گفت: «بازنشستگان فقیر آلمانی که در آپارتمان‌های سرد بدون شوفاژ (مرکزگرمی) به‌سر می‌برند، نمی‌توانند بیش از این چیزی داشته باشند؛ در حالی‌که پناهجویان در اقامتگاه‌های لوکس و مرفع زندگی می‌کنند.»

او در مصاحبه‌ با «فایننشال تایمز» گفته که سیاست غلط پناهندگی در هلند و فرانسه منجر به تقویت احزاب دست‌راستی شده است. او مدعی است که برای پیشگیری از چنین رخدادی در آلمان تلاش می‌کند.

وی روش مهاجرپذیری سوئیس و کانادا را مناسب‌تر می‌داند که اساس آن جذب مهاجران متخصص است.

این در حالی است که روزنامه «بیلد» (Bild) و روزنامه «درسدنر مورگن پست» (Dresdner Morgenpost)، چاپ شهر درسدن، که کانون پگیدا است، عکسی از «لوتس باخمن»، چاپ کردند که به آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، شباهت دارد.

لوتس باخمن، که از او به‌عنوان «هیتلر - باخمن» (Hitler-Bildchen) یاد شده است؛ شبیه آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نازی

این تصویر، باخمن را با موهایی خیس که به‌یک طرف زده شده است و سبیلی کوچک، شبیه آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نازی، نشان می‌‌دهد. البته کاترین اوئرتل (Kathryn Oertel)، سخنگوی جنبش موسوم به پگیدا، در گفتگو با روزنامه «بیلد»، صحت این عکس را تائید کرد، اما آن را شوخی خواند.

این روزنامه‌ها، هم‌چنین جمله‌ای از باخمن چاپ کرده‌اند، که می‌‌گوید «آواره جنگی واقعی وجود ندارد». افزون بر این، وی آوارگان را «کثیف» و «حیوان» توصیف کرده است.

در پی انتشار این عکس در رسانه‌های مهم آلمان٬ و افشای مجموعه‌ای از توهین‌های باخمن به پناه‌جویان و مهاجران٬ در نهایت، وی با فشار افکار عمومی مواجه شد و ناگزیر روز چهارشنبه ۲۱ ژانویه ٢٠۱۵، از سمت خود کناره‌گیری کرد.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها





[] پی‌نوشت‌ها


















[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:آلمانزندگی‌نامه‌ها