جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

ادوارد هنری آوریل

از: دانشنامه‌ی آریانا

ادوارد هنری آوریل


فهرست مندرجات
زندگی‌نامهنقاشی‌های اروتیک

ادوارد هنری آوریل (به فرانسوی: Édouard-Henri Avril) (زادۀ ۱۸۴۹ م - درگذَشته ۱۹۲۸ م)، نقاش فرانسوی بود که شهرت او بیشتر ناشی از نقاشی‌هایی است که با نام مستعار پُل آوریل در مضمون روابط جنسی می‌کشید.


زندگی‌نامه
ادوارد هنری آوریل

ادوارد هنری آوریل، در ۲۱ مه ۱۸۴۹ میلادی در الجزیره زاده شد و در آموزشگاه‌های مختلفی در پاریس به تحصیل هنر پرداخت. او از سال ۱۸٧۴ تا ۱۸٧٨، دانشجوی «اکول ده بوزار» (École des Beaux-Arts)، دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس بود.

در آغاز سال ۱۸٧٨، پل آوریل نقاشی‌‌های گرافیک خود را در پاریس به نمایش گذاشت. اندکی بعد، او برای مصورسازی رمان «Fortunio»، اثر «تئوفیل گوتیه»، شاعر، رمان‌نویس فرانسوی گماشته شد؛ و این زمانی بود که او برای اولین‌بار از نام مستعار «پل آوریل» استفاده کرد، در حالی‌که پیش از آن در پای آثار خود «E Avril» امضأ می‌کرد. جالب این‌جاست که نام برادر او «پل-ویکتور آوریل» بود. از این‌رو، فقط می‌توان حدس زد که چرا او این نام مستعار را انتخاب کرذ.

به هرحال، پس از آن، پُل آوریل، یک هنرمند تجاری شد که در نقاشی‌های خود هنر اروتیک را به نمایش در می‌آورد. وی، در آثارش به دگرجنس‌گرایی، همجنس‌گرایی، سکس گروهی، خودارضایی و ... پرداخته است.

او، هم‌چنین آثار نویسندگان معروف مانند: کتاب ادبی «سالامبو»، اثر «گوستاو فلوبر»، نویسنده‌ی تأثیرگذار قرن نوزدهم فرانسه که اغلب جزو بزرگ‌ترین رمان‌نویسان ادبیات غرب شمرده می‌شود، کتاب «فانی هیل» (خاطرات یک زن از لذت)، اثر «جان کلیلند»، رمان‌نویس انگلیسی، و ... را به تصویر کشیده است.

پُل آوریل، در طول زندگی خود یک هنرمند پُرکار بود و بزرگترین کار هنری او، تصاویری است که برای کتاب «De Figuris Veneris: A Manual of Classical Erotica»، که توسط «کارل فردریش کارل فوربرگ» (Friedrich Karl Forberg) از زبان لاتین به فرانسوی ترجمه شد، انجام داد. او، سرانجام به سن ۷۸سالگی، در سال ۱۹۲۸ میلادی، در بخشداری لو رنسی، در پاریس درگذشت.

برگه‌های از کتاب «فانی هیل»


آثار

نقاشی‌های اروتیک (لیتوگرافی عشق شهوانی = Erotic lithograph)، از برجسته‌ترین آثار هنری ادوار هنری آوریل است. بخشی از این آثار را می‌توان در نگارخانه زیر مشاهده کرد.

نقاشی‌های اروتیک

برجسته‌ترین آثار هنری ادوار هنری آوریل



[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:هنرنقاشینقاشی‌های اروتیکزندگی‌نامه‌ی نقاشان