جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۴ اسفند ۱, شنبه

سکس داغ

از: دانشنامه‌ی آریانا

سکس داغ

آمیز جنسیروش‌های آمیز جنسی

سکس داغ (به انگلیسی: Hot Sex؛ به آلمانی: Heisser Sex)، به رابطه‌ی جنسی پُر حرارت گفته می‌شود، که برای هر دو طرف این رابطه حالت حشری‌کننده و تحریک‌کننده داشته باشد و در نهایت با بهره‌گیری از آن، زمینه‌ی لذت جنسی بیشتر فراهم آید. برقراری این‌گونه رابطه‌ی جنسی بیشتر مربوط به هنر عشق‌ورزی است تا آمیزش جنسی (Sexual intercourse) با موفقیت به انجام برسد.


پیش‌نوازی
یک شام رومانتیک می‌تواند به یک سکس داغ منجر شود

یک رابطه‌ی ‌جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی (آمیزش جنسی) است. بخش عمده‌ی هیجان و شور رابطه‌جنسی قبل از آمیزش جنسی، به‌ویژه برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد. هر کاری که به‌عنوان مقدمه برای آمیزش جنسی انجام شود، پیش‌نوازی (Foreplay) نامیده می‌شود. پیش‌نوازی دو گونه است: پیش‌نوازی جسمی و پیش‌نوازی احساسی.

پیش‌نوازی یک هنر است و یک رابطه‌ی جنسی خوب همیشه با یک پیش‌نوازی عالی آغاز می‌شود. به‌ویزه زنان موجوداتی احساساتی هستند که باید آن‌ها از نظر احساسی و روانی نیز تحریک شوند. به‌همین دلیل است که پیش‌نوازی یک باید است.

بنابراین، زن‌ها پیش از ارگاسم جنسی نیاز به ارضای روحی و عاطفی دارند. یعنی؛ مرد باید قبل از آمیزش با کلمات و جملات عاشقانه و محبت‌آمیز شریک جنسی خود را برانگیخته نماید و با عشق‌ورزی و بازی با بدن شریک جنسی خود، او را به ارگاسم نزدیک کند و کیفیت و لذت سکس را افزایش ببخشد. هم‌چنین پیش‌نوازی، نه‌تنها شور و هیجان طرفین را بالا می‌برد، بلکه اگر به‌درستی انجام گیرد، به ایجاد نعوظ در مردان و خیس و نرم‌شدن واژن در زن‌ها کمک می‌کند.

روابط جنسی بد و کیفیت پایین آن، می‌تواند باعث بروز برخی از مشکلات روانی، عاطفی و رفتاری و فرجام ناخوشایندی برای دو طرف به‌همراه داشته باشد.

پیش‌نوازی و معاشقه بار عاطفی، مهر و محبت، صمیمیت و علاقه‌ی طرفین را زیاد می‌کند، و در هر زمانی می‌تواند آغاز شود: هنگام تماشا کردن یک فیلم روماتیک، بعد از حمام، و ... همین حمام‌های دو نفره، نوازش‌ها، در آغوش گرفتن‌ها و بوسه‌های کوچک و با محبت هستند که تمایل و برانگیختگی زیادی در شرکای جنسی (زن و شوهر، یا دوست دختر و دوست پسر، یا ...) ایجاد می‌کند.

روی جلد کتاب «سکس داغ؛ پس شما گرما را به زندگی‌جنسی‌ خود بیاورید»

عشق‌ورزی عملی است که انسان را سرشار از شور و شعف می‌کند. سکس داغ و پر حرارت، یکی از نشانه‌های عشق گرم و پرشور است. برای این که فرد ارتباط صمیمانه با شریک جنسی خود داشته باشد، باید همیشه با عشق به او نگاه کند. عشق خود را نباید پنهان نماید، بلکه آشکار و روشن - با واژه‌ها و عبارت‌های محبت‌آمیز - آن را ابراز کند. واژگان پل‌هایی هستند که دنیای عشق‌ورزی طرفین را به‌هم پیوند می‌زند. مثلاً به او بگوید: «به این فکر می‌کردم که چقدر تو را دوست دارم.»

صمیمیت نیز معمولاً در دوستی یا عشق رومانتیک بروز می‌کند. رابرت استرنبرگ، روان‌شناسی که در دهه‌های اخیر در باره‌ی روان‌شناسی عشق مطالعه کرده است معتقد است که عشق دارای سه بعد است: نخست «صمیمیت»، احساس تعلق خاطر، وابستگی، دلتنگی و بی‌قراری در غیبت یار، آشکار کردن رازها و مخفی نکردن اسرار، بی‌مرزی و ارتباط دایم. دو، «تمنای جنسی و عاطفی»، تحریک جنسی توسط معشوق و لذت‌بخش بودن هر ارتباط فیزیکی و هم‌چنین تمنای دایم نوازش و توجه توسط معشوق که موجب ارضای کامل و لذت‌بخش جنسی ـ روانی می‌شود. سه، «همدلی»، همراهی و همنوایی و اشتراک نظر کامل، در کوتاه‌مدت هرگونه تصمیم و انتخاب فرد منوط به ابراز نظر طرف دیگر می‌شود و در درازمدت هرگونه برنامه‌ریزی برای آینده با مشارکت کامل دو طرف صورت می‌گیرد.

استرنبرگ می‌گوید که میزان عشق بستگی مستقیم به‌قدرت و باروری هر یک از این ابعاد سه‌گانه مثلت عشق دارد؛ هر چقدر ابعاد این مثلث افزایش یابد، عشق قدرت و گستردگی و تاثیر بیشتری در زندگی دو طرف خواهد داشت.[*]

ارتباط عاشقانه یا رابطه‌ی صمیمانه به رابطه‌ی بین‌فردی گفته می‌شود که متضمن صمیمیت عاطفی یا فیزیکی باشد. شش مؤلفه‌ی شناخت، توجه، وابستگی دوطرفه، تقابل، اعتماد و تعهد در ایجاد رابطه‌ی صمیمانه موثرند. مرد و زن، هر دو به یکسان زمانی که احساس کند مورد توجه و احترام همسر یا شریک جنسی خود است، از لحاظ عاطفی ارضا شده و هم‌چنان احساس دلبستگی بیشتر می‌کند.

بر اساس شواهد علم اعصاب در هنگامی که فرد عشق خود را بروز می‌دهد، تعدادی عنصر شیمیایی در مغز فرد فعال می‌شوند. این مواد شیمیایی عبارتند از: تستسترون، استروژن، دوپامین، نورفینفرین، سروتونین، اکسی‌توسین و وازوپرسین. در هنگام برقراری رابطه‌ی جنسی یا احساسات شهوانی میزان تستسترون و استروژن در مغز افزایش پیدا می‌کند. معمولاً دوپامین، نورفینفرین و سروتونین در مرحله‌ی جذب‌نظر فرد مقابل حضور پُررنگ‌تری دارند. به‌نظر می‌رسد اوکسی‌توسین و وازوپرسین به روابط پردوام و قوی ارتباط دارند.


تمایل جنسی

اغلب انسان‌ها دارای تمایل جنسی هستند. آنان از لحاظ جنسی تحریک می‌شوند، میل جنسی دارند، مجذوب یک فرد می‌شوند و مایل هستند با خودشان یا فرد دیگری عمل جنسی انجام دهند. تمایل جنسی می‌تواند، از طریق یک نوع نزدیکی جنسی (آمیزش جنسی)، لذتبخش باشد و باعث خوشحالی و احساس تعلق مشترک شود.

با این حال، تمایل جنسی در همه انسان‌ها به یکسان نیست. بعضی‌ها فقط از دخترها خوششان می‌آید، عده‌ای فقط پسرها را می‌پسندند و برخی دیگر، هم از دختران خوششان می‌آید و هم از پسران. گاهی وقت‌ها میل جنسی با عشق آمیخته است و گاهی هم این‌طور نیست. نوع تمایلات جنسی افراد در دوران‌های مختلف هم متفاوت است. غیرعادی نیست که این‌گونه تمایلات در مراحل مختلف زندگی با هم تفاوت داشته باشند – یعنی میزان تمایلات، فردی که انسان به او تمایل دارد و اهمیت تمایلات جنسی در یک زمان به‌خصوص متفاوت است. هیچ‌کس غیر از خود فرد نمی‌داند که در زمان خاص، در مورد تمایلات جنسی خود چگونه فکر می‌کند و چه احساسی دارد. بنابراین، هر کسی باید به ندای درون و به بدن خود گوش دهد!

هنجارهای بسیاری در زمینه‌ی تمایلات جنسی در ارتباط با جنسیت افراد وجود دارد. منظور از هنجار تقریباً آن‌چیزی است که «عادی» تلقی می‌شد و این‌که چه مقررات نانوشته‌ای در آن زمینه وجود دارد. برای نمونه یک پیشداوری وجود دارد که پسرها همیشه مایل به نزدیکی جنسی با دختران هستند و میل جنسی پسرها از دخترها بیشتر است. یک پیشداروی دیگر نیز وجود دارد که وقتی دخترها به پسرها می‌گویند “نـه” منظور واقعی‌شان “آره” است.

این ساده‌انگارانه است اگر تصور شود که ساختار بیولوژیکی انسان‌ها تعیین کننده‌ی نوع تمایلات جنسی آنان است؛ اما با مطالعه دیدگاه‌های جوامع مختلف نسبت به تمایلات جنسی یا با مراجعه به تاریخ، آشکار می‌گردد که این امر بسیار متفاوت بوده است. برای نمونه در دوران باستان عقیده بر این بوده که زنان به حیوانات شباهت بیشتری دارند و میل جنسی‌شان بیشتر است، در حالی که مردان بیشتر معقول و منطقی هستند. این طرز تفکر را می‌توان با این فکر مقایسه نمود که امروزه در جامعه تصور می‌شود که مردها میل جنسی بیشتری دارند. در نتیجه دیدگاه‌های مردم نسبت به تمایلات جنسی و جنسیت در زمان‌ها، فرهنگ‌ها و دین‌های گوناگون و غیره متفاوت است.

یکی از اصطلاحاتی که در گفتگو راجع به تمایلات جنسی به گوش می‌خورد، «ها. ب. ت. کیو» (HBTQ) است. «ها. ب. ت. کیو» به تمایلات جنسی ربط دارد و یک نام مشترک برای افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، ترانس و کوئیر است.

یک فرد همجنسگرا نسبت به افراد همجنس خود میل جنسی دارد یا عاشق آن‌ها می‌شود. دختران همجنسگرا معمولاً «لزبین» یا «دختر همجنسگرا» و پسران همجنسگرا «گی» یا «پسر همجنسگرا» نامیده می‌شوند.

یک فرد دوجنسگرا نسبت به افراد، گذشته از جنسیت آن‌ها میل جنسی دارد یا عاشق آن‌ها می‌شود، و مایل است هم با دخترها و هم با پسرها سکس داشته باشد.

ترانس نام کلی برای افرادی است که دارای نوعی هویت جنسی هستند که مطابق هنجارهای موجود عادی نیست. اصطلاح ترانس دربرگیرنده ترانس سکسوال‌ها، دگرپوش‌ها، اینترسکسول‌ها، ترانس جنسی و دراگ کوئین‌ها و دراگ کینگ‌هاست.

دگرپوش‌ها افرادی هستند که دوست دارند لباس‌های ویژه جنس مخالف را بپوشند. لزومی ندارد که این‌گونه افراد تصور کنند که در یک کالبد اشتباه به‌دنیا آمده‌اند، بلکه آن‌ها تنها مایل هستند لباس‌های جنس مخالف را بپوشند. یک فرد ممکن است این کار را تنها برای لذت جنسی انجام دهد یا فقط فکر کند که این کار جالب است و به او احساس خوبی بدهد.

ترانس جنسی یعنی تعلق داشتن به یک جنسیت و این موضوع ارتباطی با تمایلات جنسی ندارد. بنابراین یک فرد ترانس جنسی می‌تواند دگرجنسگرا، همجنسگرا و یا دوجنسگرا باشد. یک فرد ترانس جنسی فکر می‌کند که در یک کالبد اشتباه متولد شده است، برای نمونه پسری که احساس کند می‌خواهد دختر باشد. اگر کسی مایل باشد می‌تواند وقتی به سن ۱۸ سالگی کامل رسید تغییر جنسیت دهد. تغییر جنسیت از طریق درمان هورمونی و عمل جراحی انجام می‌شود. برخی از ترانس جنسی‌ها در همان آغاز دوران کودکی احساس می‌کنند که در یک کالبد اشتباه زاده شده‌اند و برای برخی دیگر نیز این احساس در مراحل بعدی زندگی پیش می‌آید.

اصطلاح کوئیر هنگامی به‌کار می‌رود که فرد نمی‌تواند هویت جنسیتی خود را دگرجنسگرا، همجنسگرا، دوجنسگرا یا ترانس احساس کند. این واژه در آغاز در زبان انگلیسی به‌عنوان اصطلاح عامیانه‌ای برای همجنسگرایان استفاده می‌شد ولی مطابق کاربرد امروزی این واژه، یک فرد می‌تواند دگرجنسگرا و کوئیر باشد، یا همجنسگرا باشد بدون آن‌که کوئیر باشد. کسی که آنچه را که دیگران عادی و معمولی می‌پندارد نقض کند می‌تواند خود را کوئیر بنامد.

یک فرد دگرجنسگرا نسبت به افراد جنس مخالف خود کشش جنسی دارد یا عاشق آن‌ها می‌شود. دگرجنسگرایی گونه‌ای هویت جنسی است که به‌نظر بسیاری «معمولی» یا «عادی» است. معمولاً گفته می‌شود که دگرجنسگرایی در جامعه یک هنجار است و اغلب فرض بر این است که افراد دگرجنسگر هستند. از افراد دگرجنسگرا به‌ندرت پرسیده می‌شود «چه موقع پی بردی که دگرجنسگرا هستی؟».

افراد ها. ب. ت. کیو و دگرجنسگرا گذشته از این‌که مرد یا زن باشند از حق و حقوق یکسان برخوردارند. نیاز به مورد توجه قرار دادن مسایل مربوط به ها. ب. ت. کیو از این جهت است که افراد ها. ب. ت. کیو هنوز در معرض ظلم، پیشداوری و ارائه تصویری نادرست از خود قرار دارند. زیرا، جوانان ها. ب. ت. کیو در خانواده‌ای با افکار ناموسی و متعصب به مراتب بیشتر در معرض خطر قرار دارند.


چرخه‌ی واکنش‌های جنسی

چرخه‌ی واکنش‌های جنسی مرد و زن را می‌توان به چهار مرحله تقسیم کرد: تحریک، برانگیختگی جنسی (Sexual arousal)، اوج لذت جنسی یا اُرگاسم (Orgasm) و مرحله‌ی آرامش. در مرحله‌ی تحریک (Excitement stage)، بدن خود را با بالا بردن ضربان نبض و سفت‌کردن ماهیچه‌ها برای آمیزش آماده می‌کند. در مردان خون به‌سمت آلت مردانه (Penis) روان شده که موجب بزرگ‌تر شدن و سفت شدن آن می‌شود، به این حالت «نعوظ» (Erection) گفته می‌شود. در زنان دیواره‌های مهبل نمناک شده، بخش درونی مهبل پهن‌تر شده و کلیتوریس (Clitoris) بزرگ می‌شود. در مرحله برانگیختگی جنسی (Plateau stage) تنفس شدید می‌شود و سخت‌شدن ماهیچه‌ها ادامه می‌یابد. غده‌های سر آلت مردانه متورم شده و خایه‌ها بزرگ می‌شوند. در زنان مهبل خارجی خودش را جمع کرده و کلیتوریس منقبض می‌شود. در مرحله اوج لذت جنسی یا ارگاسم فشارهای عصبی-ماهیچه‌ای که در مراحل قبل جمع شده در چند ثانیه آزاد می‌شود و انزال (Ejaculation) صورت می‌گیرد. در زنان، مهبل شروع به انجام یک سری انقباضات منظم می‌کند و در مردان آلت مردانه نیز به‌صورت موزونی جمع شده که اسپرم‌ها و منی را دفع کند. نهایتاً در مرحله آرامش (Resolution stage) آلت مردانه به وضعیت قبلی باز می‌گردد و در زنان مهبل و بقیه اجزای دستگاه جنسی به‌حالت اولیه قبل از تحریک باز می‌گردند. مردان در طول این مدت قابلیت انجام آمیزش جنسی را از دست می‌دهند. این مرحله می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به‌طول بینجامد. زنان چنین حالت بازگشتی را ندارند و می‌توانند در هر زمانی پس از مرحله آرامش مجدد تحریک شوند.


برانگیختگی جنسی

برانگیختگی جنسی یا تحریک جنسی فرایند است که در آن شخص مشتاق به برقراری رابطه‌ی جنسی شده و آماده برای آمیزش جنسی می‌گردد. در انسان زمان‌بندی مشخصی برای انگیزش جنسی وجود ندارد و هر مرد و زن در تمام طول سال امکان انگیزش جنسی را دارند.

یکی از مهم‌ترین رموز داشتن یک رابطه جنسی خوب و داغ، شناخت بدن شریک جنسی است. بخش اعظم این شناخت مربوط به نقاط حساس بدن است و یا بهتر است گفته شود، نقاطی که باعث لذت‌بردن و برانگیختگی جنسی طرف مقابل می‌شود.

برانگیختگی جنسی در زن منجر به افزایش جریان خون به درون کلیتوریس (چوچوله) و فرج و هم‌چنین تراوش مایع روان‌کننده می‌شود (این مایع از دیواره‌های واژن جاری می‌شود که در حین عمل جنسی به‌عنوان روان‌کننده عمل می‌کند). نوک پستان برجسته می‌شود و لب‌های بزرگ و کوچک کُس تغییر شکل و تغییر رنگ می‌دهند.

همگام با انگیزش جنسی در بدن مرد فشار خون در اندام تناسلی افزایش یافته و به شق‌شدن آلت تناسلی منجر می‌شود، ممکن است مایعات قبل از انزال هم ترشح شود، و بیضه‌ها نیز باد کرده و به‌سمت بالا حرکت می‌کنند، علاوه بر این، پوست بیضه‌ها کشیده شده و محکم‌تر می‌گردد.


شناخت دستگاه تناسلی

دستگاه تناسلی (Genital system)، دستگاه تولید مثل (Reproductive system) نیز نامیده می‌شود، یکی از دستگاه‌های بدن است که شامل مجموعه‌ی از اندام‌های جنسی (Sex organs) است و برای آمیزش جنسی و تولید مثل جنسی (Sexual reproduction) به‌کار می‌رود. دستگاه تناسلی در انسان شامل دستگاه تولید مثل در زنان (Female reproductive system) و دستگاه تولید مثل در مردان (Male reproductive system) است.

دستگاه تناسلی در زنان، از دو بخش بیرونی و درونی تشکیل شده‌ است که اندام‌های داخلی آن شامل تخمدان‌ها (Ovaries)، لوله‌های حمل تخمک (Fallopian tube)، رحم (Uterus) و مهبل (Vagina) است، در یک سوم پایینی شکم قرار دارد؛ و بخش بیرونی که فَرْج یا کُس (Vulva) نام دارد، و شامل کلیتوریس (Clitoris)، لب‌های داخلی (Labia minora) و لب‌های خارجی (Labia majora ) و مدخل مهبل (واژن) و میزراه (Urethra) (مجرای دفع ادرار) است، وظیفه‌ی دفع ادرار و لذت جنسی را بر عهده دارد.

مهبل یا واژن (Vagina) که در فارسی به‌نام‌های زِهراه، زهدان‌راه یا نیامه نیز گفته می‌شود، مجرایی با جدار عضلانی به‌طول بین ٦،٨٦ تا ۱۴،٨۱ سانتی‌متر، عرض بین ۴،٨ تا ٦،٣ سانتی‌متر، و قطری بین ٢،٣۹ تا ٦،۴۵ سانتی‌متر، در بخش درونی در دستگاه تناسلی زنان است، که مدخلی به بخش بیرونی دستگاه تناسلی یا کُس دارد و ارتباط رحم را با خارج بدن برقرار می‌سازد. مهبل در آمیزش جنسی و زایمان کاربرد دارد. در طی فعالیت جنسی، در صورت تحریک اعصابی که در ورودی مهبل (پیرامون کلیتوریس) متمرکز هستند، لذت جنسی زنانه به‌وجود می‌آید. هنگام برانگیختگی جنسی، به‌ویژه با تحریک کلیتوریس، موکوس (Mucus) (ماده‌ی خودروان‌کاری) ترشح شده از سلول‌های دیواره‌های مهبل، از اصطکاک ایجادشده در اثر فعالیت‌های گوناگون جنسی می‌کاهد. به سخن دیگر، درون آن به‌وسیله ماده‌ای لزج (مخاط) برای تسهیل در ورود و خروج آلت تناسلی مرد (کیر) لیز و لغزنده می‌شود. این مخاط یا موکوس (Mucus) را غدد بارتولن (Bartholin's gland)، که دو غده - هر کدام - به اندازه نخود هستند و درست در داخل ورودی مهبل قرار دارند، برای لیز کردن در حین آمیزش جنسی ترشح می‌کنند. این غدد مانند غدد پیازی-میزراهی (بولبواورترال) در دستگاه تولید مثلی مردان عمل می‌کنند.

با قطعیت می‌توان گفت، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین نقطه بدن زن، در دستگاه تناسلی او، کلیتوریس است. میزان رگ‌های عصبی در کلیتوریس زن بسیار بیشتر از آلت تناسلی مرد است و به‌همین علت، میزان لذتی که زن‌ها از تحریک شدن کلیتوریس می‌برند، اصولاً قابل مقایسه با لذت جنسی مردها نیست. البته به شرطی که مردها بداند چگونه آن را تحریک کنند.

نقطه‌ی جی (G-Spot)، نقطه‌ای در مهبل است که محل قرارگیری آن تقریباً در عمق دو سوم قدامی (سقف) مهبل می‌باشد. نام اصلی این نقطه «گرافنبرگ» است. این نقطه برای اولین‌بار در سال ۱۹۴۴ توسط دکتر ارنست گرافنبرگ (Ernst Grafenberg)، پزشک متخصص زنان، توصیف شد.

اگرچه این قسمت از اندام تناسلی زنانه، نقطه‌ی جی نامیده می‌شود، ولی به دلیل متفاوت بودن آن در زنان مختلف و هم‌چنین تغییر کردن نقطه‌ی تحریک‌پذیر آن، بهتر است آن‌را محدوده نامید. این محدوده حالت اسفنجی دارد و از زیر پیشابراه از دهانه‌ی واژن شروع شده و به داخل، در سقف واژن امتداد می‌یابد و در صورتی که زنی این نقطه حساس را داشته باشد، این نقطه بین ۲٫۵ تا ۵ سانتی‌متر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد و معمولاً با وارد کردن دو بند انگشت داخل واژن به‌راحتی قابل لمس است. با این حال، اگر زن با لمس آن تحریک شد به این معنی است که اندازه‌ی آن از یک نخود فرنگی بزرگ‌تر است در صورت تحریک نشدن کوچک‌تر است. چنان‌که گفته شد، نقطه‌ی جی بیشتر از این‌که یک نقطه باشد، یک محل خاص است و خصوصیات بافت این محل متفاوت از دیگر نقاط سطح درونی واژن است که ساختاری زبر و گرد شکل دارد، در حالی که بقیه نقاط واژن نرم و صاف هستند. با این حال، بسیاری بر این عقیده‌اند که این نقطه در ارگاسم زنان نقش مهمی دارد. اما برخی هم بر این باورند که اصلاً چنین نقطه‌ی وجود ندارد.

نقطه‌ی آ (A-Spot)، نقطه‌ای است در داخل واژن که جلوی گردن رحم قرار دارد. این نقطه، با تماس انتهای آلت تناسلی مرد می‌تواند تحریک شود و به نوعی باعث تحریک هیجانی و ارگاسم خانم‌ها گردد. البته اگر ورود آلت مرد و تماس با گردن رحم بدون احتیاط صورت بگیرد، بر عکس می‌تواند سبب درد و ناراحتی خانم‌ها هم شود.

یکی دیگر از نقاط پنهان در دستگاه تناسلی زن که موجب لذت بیشتر او در هنگام آمیزش جنسی می‌شود و حتا او را به مرحله‌ی ارگاسم می‌رساند، تحریک نقطه‌ی یو (U-Spot) است. نقطه‌ی یو، دهانه‌ی مجرای دفع ادرار یا پیشاب‌راه است که در ‌‌بالای سوراخ مهبل موقعیت دارد. این قسمت را می‌توان با حرکت ملایم دست، زبان یا کیر تحریک کرد.


عشق‌بازی و آمیزش جنسی

عشق‌بازی یا معاشقه یا مغازله به مجموعه‌ای از حرکات و رفتارهای روانی یا جسمی میان دو یا چند فرد گفته می‌شود که منجر به انگیزش جنسی آنان گشته و اغلب مقدمه‌ای برای آمیزش جنسی تلقی می‌شود. نوعی از عشق‌بازی که هدف از آن تنها تحریک و هیجان جنسی به‌منظور انجام آمیزش جنسی باشد، پیش‌نوازش نام دارد. عشق‌بازی می‌تواند بوسیدن، نوازش، در آغوش گرفتن و حتی تعریف و تمجید و کنایه‌های کلامی را نیز در بر گیرد. مقبولیت عشق‌بازی بستگی کامل به هنجارهای فرهنگی و مذهبی و سن طرفین دارد.

با وجود باور رایج مبنی بر این‌که عشق‌بازی طولانی مطلوب زنان است و آنان نیاز به زمان بیشتری برای تحریک جنسی دارند، برخی تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تفاوت قابل توجهی در زمان لازم برای برانگیختگی جنسی کامل بین زن و مرد وجود ندارد. پژوهشگران مرکز سلامت دانشگاه مک‌گیل در مونترآل، کانادا با استفاده از روش تصویربرداری متناوب برای ثبت تغییر درجه حرارت محدوده آلت تناسلی، زمان مورد نیاز برای انگیزش جنسی را تعیین کرده‌اند. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که مدت زمان لازم برای رسیدن به اوج انگیختگی جنسی در هر دو جنس تقریباً برابر و میانگین آن حدود ده دقیقه است.

با این حال، زنان نسبت به مردان در بدن‌شان نقاط حساس بیشتری دارند، که می‌توان آن‌ها را با نوازش، ماساژ، بوسیدن، لمس‌کردن، مالیدن، مکیدن یا لیسیدن تحریک کرد.

زن‌ها هم از نوازش سر و هم بازی با موهای‌شان لذت می‌برند. برای این کار، مرد می‌تواند سر زن را روی سینه خود قرار داده یا او را در آغوش بگیرد و با موهایش بازی کند. سپس، صورت او را نوازش نماید تا اضطراب و خستگی او برطرف شود. با آماده شدن شرایط بدون معطلی ماساژ او را شروع نماید. ماساژ سراسر بدن از فرق‌سر تا انگشت پا بسیار تحریک‌کننده است. ‌‌برخی جاهای بدن را به‌نرمی و با ملایمت و بعضی جاهای دیگر را محکم و با فشار می‌تواند ماساژ دهد. نباید فراموش شود، که یک ماساژ موفق فقط با لمس عاشقانه انجام می‌شود.

کسی که ماساژ می‌دهد، همیشه اول روغن ماساژ را روی دست‌های خود ریخته، بعد به بدن شریک جنسی خود بمالد. گاهی اگر روغن یا لوسیون ماساژ را مستقیماً روی بدن ریخته شود، آزاردهنده خواهد بود. بهتر است با استفاده از کف هر دو دست بدن طرف مقابل را دایره‌وار ماساژ داد. این دایره را از مرکز به خارج باید کشید. هنگام ماساژ، شریک جنسی به شکم دراز می‌کشد و ماساژدهنده روی ران‌های او می‌نشینید و کف دست خود را روی باسن او گذاشته انگشت‌ها را به‌طرف بالا (سرش) نگه می‌دارد. با این حال، با فشار بدن خود دست‌هایش را روی پشت او به‌طرف سرش بالا می‌برد. هنگامی‌که به گردن رسید، دست‌ها را به‌طرف شانه‌ها برده و شانه و بازو را می‌مالد و از آن‌جا به‌سمت باسن می‌رود و دوباره از اول شروع می‌کند. یا ماساژدهنده می‌تواند در یک طرف شریک جنسی خود بنشینید و دست‌ها را دو طرف ستون‌مهره‌ها بگذارید و کمر او را به طرف لگن و ران بمالد. به‌هر حال، گاهی همین لمس بدن و ماساژ علاوه بر لذت زیاد، حتی ممکن است به ارگاسم نیز منجر شود.

یک رابطه جنسی خوب همیشه با یک پیش‌نوازی و عشق‌بازی عالی شروع می‌شود. بوسه چاشنی این کار است. بوسه قديمی‌ترین عمل شناخته‌شده برای تحريک است که شامل بوسيدن لب‌ها، صورت، لاله‌ی گوش، گردن و نقاط حساس بدن شریک جنسی و بوسیدن نواحی تناسلی او می‌شود.

بوسیدن لب‌ها، نقاط حساس صورت مثل لپ‌ها، پیشانی، اطراف گوش، لاله‌ی گوش، گردن، سینه‌ها، اطراف سینه، روی شکم، اطراف ناف، پهلوها، کشاله‌ی ران، پشت زانو، ساق پا و اطراف قوزک می‌‌تواند حس خوبی در شریک جنسی ایجاد نماید. البته نقاط حساس بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها بوسیدن نقاط مختلف بدن شریک جنسی برای کشف نقاط حساس بدن اوست. هر یک از طرفین رابطه با بوسیدن نقاط مختلف و میزان لذتی که طرف مقابل از آن می‌برد می‌توانند این نقاط حساس را کشف کنند.

در هنگام بوسیدن لب‌ها، فقط به بوسیدن آن‌ها اکتفا نشود، بلکه آن‌ها را بمکد و بخورد! خیس کند و اجازه دهد که گرمی لب‌های او توسط لب‌های شریک جنسی‌اش حس شود. تمام قسمت‌های لب را در معرض این کار قرار بدهد. حتی می‌تواند با مکیدن زبان طرف مقابل احساس خوبی را در او ایجاد کند. برای این کار بهتر است مرد یا زن، در حالی‌که هر دو لب شریک جنسی خود را می‌بوسد، پس از مدتی زبان خود را آهسته لای لب‌های طرف قرار داده و به‌طور ملایم به درون دهانش فشار دهد و با زبان خود قسمت‌های داخل دهان و زبان او را نوازش کند.

این‌گونه بوسه‌ها، حس شوری در دو طرف ایجاد می‌کند. بوسه باید با احساس و طولانی باشد و نباید به‌سادگی از آن گذشت، آن را باید پر هوس انجام داد. همان‌طوری که گفته شد، بوسه‌ها نباید تنها به لب و دهان طرف خلاصه گردد. بوسیدن، لیس‌زدن و نوازش باید شامل حال تمام قسمت‌های بدن طرف شود.

غیر از بوسیدن لمس پوست در نقاط مختلف با لب‌ها نیز لذت‌بخش است. در این حالت لب به‌صورت مستمر روی یک امتداد بر روی پوست به آرامی کشیده می‌شود و سطح لب مماس با پوست می‌باشد. با این حرکت نیز می‌توان نقاط حساس شریک جنسی را کشف کرد. کشف نقاط حساس کمک می‌کند تا در دفعات بعدی رابطه جنسی با تمرکز بر این نقاط میزان لذت شریک جنسی را بیشتر نمود و رابطه جنسی بهتر و لذت‌بخش‌تری با او داشت.

زن‌ها از بوسیدن و زبان‌زدن به لاله‌ی گوش‌شان و خارج آن لذت می‌برند. با لب و زبان، مرد به‌راحتی می‌تواند گردن و زیر چانه‌ی زن را تحریک کند. این ناحیه می‌تواند به اندازه‌ی تحریک کلیتوریس برای زن لذت‌بخش باشد.

هم‌چنین زیر بغل، بازو و مچ دست زن را می‌توان به نرمی و با نوک انگشت نوازش داد و در برخی اوقات بازو و انتهای بازو که منتهی به سینه را می‌توان با لب و زبان تحریک کرد.

نوک سینه‌ها را باید بوسید، مکید، خورد و با آن‌‌ها بازی کرد. از گاز گرفتن نوک سینه‌ها هم نباید غافل شد. با لب‌ها می‌توان نوک سینه‌ها را گاز گرفت و به آرامی کشید. اما بهتر است که این کارها فقط به نوک سینه‌ها محدود نشود. سینه‌ها، فضای بین آن‌ها و زیر سینه‌ها هم جای خود را دارد. بنابراین، باید هر دو سینه کاملاً در دست گرفته شده و مانند خمیر مالیده شود. البته باید مواظب بود که زیاد فشار وارد نشود. این نکته را هم نباید فراموش کرد که در اکثر اوقات یکی از سینه‌ها حساسیت بیشتری نسبت به دیگری دارد.

زن‌ها از نوازش و غلغلک شکم و ناف خود خیلی لذت می‌برند. مرد با زبان یا نوک انگشت‌های خود می‌تواند روی شکم و اطراف ناف او دایره بکشد و دست خود را بالای شکم و زیر دنده‌ها طرف گذاشته و آهسته به‌سمت لگن بیاورد و از بوسیدن و لیسیدن شکم غافل نشود. بوسیدن، مکیدن و لیسیدن ناف برای زن‌ها خیلی لذت‌بخش است.

بوسیدن ناحیه باسن و کشاله‌ی ران در هر دو طرف لذت‌بخش است. باسن را می‌توان نوازش کرد، لیسید، گاز گرفت یا حتی به آن ضربه زد. در انجام این مرحله از سکس نباید شک و تردید به‌خود راه داد؛ تحریک باسن بسیار شهوت‌انگیز ولی نباید فراموش کرد که به‌هیچ عنوان معقد با زبان تحریک نشود.

هم‌چنین، ران‌ها، به‌ویژه قسمت داخلی آن‌ها را ماساژ داده به‌سمت اندام جنسی رفت. در ضمن، پشت زانو را به آرامی با نوک انگشت تحریک کرد. ساق و قسمت بالای مچ پا نیز فوق‌العاده حساس هستند. ماساژ پاها می‌تواند بسیار تحریک‌کننده باشد و شیار بین پا و اندام جنسی زن‌ها برای تحریک یکی از بهترین نقاط است.

یکی دیگر از کارهای عشق‌بازی، بوسیدن نواحی اطراف ناحیه تناسلی است. بوسیدن اطراف ناحیه‌ی تناسلی در زن‌ها و بوسیدن کیسه‌ی بیضه در مردها بسیار لذت‌بخش و محرک می‌باشد. هم‌چنین لمس زیر آلت تناسلی از بیخ آلت تا محل ختنه‌گاه در مردها و بوسیدن و لمس لب‌های بزرگ آلت تناسلی زن‌ها برای‌شان بسیار لذت‌بخش و تحریک‌کننده است. در زن‌ها بوسیدن کلیتوریس و مکیدن سر آن بسیار محرک بوده و به تنهایی می‌تواند زن را به حد نهایی لذت جنسی یا ارگاسم برساند. اگر هم‌زمان با تحریک کلیتوریس، با انگشت‌ نقطه‌ی جی را نیز تحریک کرد، زن‌ها به لذتی غیر قابل توصیف دست پیدا می‌کنند.

بیشتر معمول است که مرد در رابطه‌ی جنسی پيش‌قدم می‌شود. اما بد نيست برای تنوع زن‌ نيز گاهی پيش‌قدم شود و رفتار تحريک‌آميز داشته باشد. مثلاً او می‌تواند با عشوه و ناز زنانه، جایی که مرد ایستاده، خود را به پشت او بچسباند و با حلقه کردن دست‌ها به‌دور بدنش، به نوازش او بپردازد. بهتر است نوازش را از سینه‌ی مرد آغاز کند و آرام آرام دست خود را به‌سمت پایین ببرد و آلت او را از روی شلوار بمالد. از آن‌جایی که آلت مرد تحریک‌پذیری بالایی نسبت به دیگر اعضای او دارد، این کار مرد را دیوانه‌وار تحریک می‌کند.

در این هنگام، برای تحریک بیشتر مرد، بهتر است زن به‌طور غیرمنتظره یکی از سینه‌های خود را از سوتین در آورده و آن‌را دم دهان مرد بگیرد تا بمکد و آرام آرام او را با خود به‌سوی تخت خواب ببرد؛ و وقتی زن کنار مرد دراز کشید، می‌تواند پاهای خود را روی پاهای مرد بندازید و به نوازش او ادامه دهد. البته نوازش سر و گوش‌ها و بدن مرد توسط زن موجب تحریک مرد می‌شود. ولی نوک سینه‌ی مردان هم مانند زن‌ها، تحریک‌پذیر است که با لیسیدن یا با لمس کردن آن، آن‌ها را به‌هیجان می‌آورد. به‌هر صورت، زن پس از نوازش سر و سینه‌ی مرد، کم‌کم به‌سمت پایین بدن او برود و آلت او را بمالد. سپس، ابتدا با نوک زبان با آلت او بازی کند و سر آلت را به آرامی بلیسد. در حالی سر آلت را با لب‌های خود می‌مکد، می‌تواند آلت را در دهان فرو کند و به دفعات متعدد خوردن، مکیدن و لیسیدن تمام آلت مرد (کیر و بیضه‌ها) را ادامه دهد. با این حال، دو طرف آمادگی کامل برای آمیزش جنسی دارند.

آمیزش جنسی، آخرین کاری است که باید به سراغ آن رفت. روش‌های گوناگونی برای آمیزش جنسی وجود دارد که بیشتر جنبه‌ی تفننی و لذت‌بخش دارد؛ بنابراین نمی‌توان برای آن اصولی مشخص کرد. در رابطه با فلسفه‌ی آمیزش جنسی، در هر حال هدف انجام دخول و ترکیب اسپرماتوزوئید و تخمک است و عمل توالد و تناسل و تنوع حالات بدن بیشتر تأثیر در تحریک و لذت‌جویی دارد. چنان‌که گفته شد، حالات آمیزش بسیار متنوع و گاهی هم روش‌های عجیب وجود دارد. هم‌چنین، روشی مورد ترجیح یک زوج برای آمیزش جنسی به فرهنگ آن‌ها بستگی دارد. به‌عنوان مثال آمریکاییان روش آمیزش چهره‌به‌چهره را بر روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند در حالی که در برخی فرهنگ‌ها این روش آمیزش محبوبیت آن‌چنانی ندارد. به‌گفته جان پال مک‌کینی از دانشگاه ایالتی میشیگان محبوبیت روش آمیزش چهره‌به‌چهره در آمریکا به‌حدی است که بر اساس آمار یک کتاب منتشر شده در سال ۱۹۶۷، ۷۰ درصد زوج‌ها در آمریکا اصلاً روش آمیزش دیگری را به‌جز این روش امتحان نکرده بودند.[Irving B. Weiner,W. Edward Craighead. The Corsini Encyclopedia of Psychology. John Wiley and Sons، 2010. p. 1577. ISBN ‎04770170247] در این‌جا می‌توان به شماری از «روش‌های آمیزش جنسی» (Sex position) که بیشتر معمول هستند، اشاره کرد.

یکی از رایج‌ترین، طبیعی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش‌های آمیزش، روش مرد روی زن (Man on top position) است، که به آن روش چهره‌به‌چهره (Missionary Position) نیز گفته می‌شود. در این روش، معمولاً زن به‌صورت تاق باز به پشت خوابیده و پاهای خود را به اندازه‌ای که احساس راحتی کند باز می‌کند و مرد در حالت چهره‌به‌چهره در میان پاهای زن و بر روی او قرار گرفته، و عمل دخول را انجام می‌دهد. این شیوه، که راحت‌ترین حالت آمیزش است، گرچه به‌شکل گسترده‌ای از سوی دگرجنس‌گرایان به‌کار گرفته می‌شود اما در میان همجنسگرایان مرد و زن نیز کمابیش رواج دارد؛ و مزیت آن انعطاف‌پذیری بالاست که می‌تواند به حالت‌های گوناگون اجرا شود و اجازه می‌دهد میزان بازشدن واژن، عمق دخول، تحریک کلیتوریس، مشارکت زن و زمان ارگاسم قابل تنظیم باشد، و به‌علت افقی قرار گرفتن مهبل یا بدن زن و جهت آلت مرد ورود و خروج به آسانی انجام می‌گیرد و دخول کامل می‌باشد و جهت کامل‌تر داخل‌شدن آلت مرد پاهای خم‌شده زن بر روی شکم تا می‌شود در این صورت آلت زن کاملاً در معرض دید مرد قرار می‌گیرد و تماس آلت مرد با دیواره مهبل نیز تامین می‌شود ضمناً مرد از روبه‌رو به سینه‌ها و صورت و بدن زن جهت تحریک بیشتر دسترسی کامل دارد.

برای اجرای تنوع، وقتی مرد بر روی زن دراز می‌کشید، می‌تواند پاهای زن را به‌صورت نامتقارن بالا گرفته به‌نحوی که یکی از پاها از دیگری بالاتر باشد؛ یا در این حالت پاهای زن بر روی شانه مرد قرار می‌گیرد؛ یا زن پاهای خود را در پشت مرد قلاب کرده و سرعت حرکت‌های رفت و برگشتی مرد را کنترل می‌کند و یا گاهی هم یک پای زن بالا و پای دیگرش پایین نگهداشته می‌شود. در این حالت‌ها بهتر است که هر از چند گاهی مرد تمام بدن خود را با بدن زن تماس بدهد، ولی در این میان توجه لازم به توانایی جسمی زن داشته باشد که باعث فشار و تنگی نفس زن نشود. به‌هر حالت، سکسِ به این روش، به‌خاطر ارتباط چشمی و هم‌آغوشی رمانتیک، محبوب زوج‌ها است.


اوج لذت جنسی

اوج لذت جنسی یا اُرگاسم، حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به‌دست می‌آید که در مردان با انزال همراه است. به‌هنگام اُرگاسم ماهیچه‌های لگنی منقبض شده و رعشه‌های خفیفی در بدن زن و مرد روی می‌دهد. پس از اُرگاسم مرحله آرامش آغاز می‌شود که طی آن بدن سست شده و به‌حالت عادی باز می‌گردد.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به اوج لذت جنسی، تحریک مستقیم یا غیرمستقیم آلت مردی و آلت زنانگی است. این تحریک می‌تواند به‌وسیله‌ی سکس، خودارضایی، آمیزش مقعدی، سکس دهانی و یا با استفاده از ابزارآلات جنسی صورت گیرد. تحریک جنسی زن می‌تواند موجب تنگتر شدن قسمت داخلی رحم و سفت‌شدن نوک سینه‌ها و در مردان نعوظ، ترشح آب دهان و افزایش میزان تنفس شود.

خانم‌ها چندین ارگاسم متوالی دارند. تحریک کلیتورس هنگام آمیزش جنسی یکی از این ارگاسم‌ها به‌شمار می‌آید. بسیاری از زنان معتقدند که اوج لذت برای آن‌ها این است که در حین دخول هم از ناحیه کلیتوریس و هم نقطه‌ی جی (G-Spot) ارضا شوند. تحریک هر دو این‌ها را می‌توان با انواع روش‌های مختلف تجربه کرد. اما اگر مرد در حین عمل دخول زن را از ناحیه کلیتوریس ارضا کند، احتمالاً بهترین ارگاسم را به او بخشیده است. نحوه‌ی رسیدن به ارگاسم از ناحیه کلیتوریس در بین زنان مختلف متفاوت است و مرد باید از شریک جنسی خود راجع به این مسئله پرسش کند تا مبادا با عمل اشتباه باعث درد و آزردگی او شود.

تحریک نقطه‌ی جی یکی دیگر از روش‌های است که با آن می‌توان زن را به ارگاسم رساند. این تحریک را می‌توان با انگشت دست یا حین دخول آلت مرد در مهبل با کیر انجام داد.

راهنمای کامل سکس: رابطه‌ی جنسی خود را به پختگی برسانید


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...

مردها برای برقراری ارتباط جنسی به عناصر احساس، پیش‌نوازی و معاشقه همچون زنان نیاز ندارند، بلکه در صورت مساعد بودن شرایط روحی تنها یک جرقه ذهنی در مغز آن‌ها کافی‌ست که تحریک شده و برای رابطه‌ی جنسی کاملاً آماده شوند، حال آن‌که زنان نیاز به پیش‌نوازی و آماده‌سازی دارند.


هیچ دلیل و مدرکی دال بر این‌که تمایلات جنسی زنان از مردان کمتر باشد وجود ندارد. تمایلات جنسی امری فردی است و مفهوم این امر آن است که برخی افراد صرف‌نظر از جنسیت دارای تمایلات جنسی قوی‌تر یا ضعیف‌تر هستند. ضمناً نیاز به رابطه جنسی برای یک فرد در دوران‌های مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله دوره‌ی عادت ماهانه، عاشق بودن، وضعیت خانوادگی، نگرانی، فشار عصبی و خستگی بستگی دارد.
از سوی دیگر، این‌که مردان، در ابراز تمایلات جنسی خود، به‌نظر مشتاق‌تر می‌آیند می‌تواند به این امر بستگی داشته باشد که از لحاظ فرهنگی تمایلات جنسی مردان بیشتر پذیرفته‌ شده است و از این‌رو مردان خیلی زود فرا می‌گیرند که به این‌گونه تمایلات خود توجه کرده و آن‌را ابراز کنند. در مقابل، زنانی که تمایلات جنسی خود را دنبال کرده‌اند اغلب به‌عنوان بی‌بند و بار، بیمار یا خطرناک انگاشته شده‌اند. بنابراین عجیب نیست که زنان تمایلات خود را هم در خود و هم در نظر دیگران سرکوب کرده و انکار می‌کنند.

Sexual intercourse, Encyclopædia Britannica



[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠ ٢۱ ٢٢ ٢٣ ٢۴ ۲۵]

رده‌ها:سکسولوژیروان‌شناسی عشق‌ورزیآمیز جنسیروش‌های آمیز جنسی