جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ تیر ۱۵, دوشنبه

از شهیدان، قربانیان و مردم افغانستان عذر می‌خواهیم



پاسخ روشن به جعل‌کاران تاريخ معاصر


درين روزها شبکه‌های يک سر و هزاران زبان اينترنتی و "شير بچه" عربی تباری از طايفۀ "فراهيدی"، باز عليه وارثان سنن مبارزات دموکراتيک ملی ضد زمينداری اربابی و ضد امپريالستی حزب دموکراتيک خلق چنگ و دندان تيز می‌کنند و از آدرس محترم سلطان‌علی کشتمند، سابق صدراعظم جمهوری دموکراتيک افغانستان، بدون رعايت موازين ژورناليزم و پژوهش کافی عليه محترم کشتمند و ديگر اعضای دفتر سياسی حزب دموکراتيک خلق غوغاهای زهرآگين تبلغاتی را در هالند، جرمنی و در تارنمای کابل پرس براه انداخته‌اند.

نخست: بايد توجه خوانندۀ ارجمند به اين حقيقت روشن جلب شود که جناب کشتمند هرگز چنين ترهات و سخنان بيهوده را دربارۀ شخص خود و ديگران نه نوشته‌اند.

دو ديگر اينکه: من نه تنها هيچگاه عضو دفتر سياسی "حزب وطن" دکتر نجيب‌الله نبوده‌ام، بل به علت مخالفت علنی با دستبرد نام "حزب وطن" غبار فقيد و به اتهام پشتيبانی از رويارويی نظامی شهنواز تنی، زندانی، محاکمه، شکنجۀ روانی و محکوم به اعدام و پس از دو سال و اند ماه حبس دوام در سلولهای مجرد زندا ن پلچرخی، اتفاقاً به فرمان جناب عبدالرحيم هاتف معاون اول رييس جمهور از زندان آزاد شدم.

در دوران رهبری ١٠١ روزه حکومت حفيظ الله امين نيز درست ٩٩ روز آنرا در بيمارستان سپری کردم و به دليل مخالفت خود با حضور و نفوذ قشون شوروی نزديک به چهار ماه زندانی و در نتيجه پافشاری دادخواهانه زنده ياد استاد خليل کهستانی و ديگر فعالان حزب دموکراتيک خلق افغانستان، به فرمان ببرک کارمل از زندان آزاد شدم. پس از رهايی از زندان نخست به حيث رييس کنترول حزبی و سپس به وظيفه رييس انجمن نويسنده‌گان افغانستان تعيين گرديدم. در جبهۀ فرهنگ به سود رشد زبان و ادبيات همه گروههای قومی افغانستان با کار خلاق به دوستی همکاری فرهنگی اقليتهای ملی کشور، از هيچگونه تلاش پر اميد دريغ نورزيدم.

بهنگام سيطرۀ "دموکراسی تاجدار" نيز در جريان مبارزات انتخاباتی مرا به اتهام تحريک مردم به قيام عليه نظام شاهی به شيوه توطيه‌گرا نه گرفتار به اصطلاح محاکمه و به شش سال حبس محکوم کردند.

با ذکر اين حقايق روشن تاريخی طبق ارزشهای اعلاميه حقوق بشر و ارزشهای دموکراتيک قانون اساسی هيچ فرد و شخصی حق ندارد که "به اسم و رسم و کرامت انسانی مردم" تجاوز کند. اين رسانه‌های گروهی اگر اندکی از کثير وجدان انقلابی داشته باشند، بايستی از حقوق برباد رفته هشت سال و اند ماه حبس من در سلولهای مجرد، عليه جعل‌کاران و توطيه‌گران آشکار حلقه‌های حاکم به دفاع دادخواهانه برخيزند در غير آن عليه اتهامات مفتريان و شبکه جعل‌کاران تاريخ دعوای خود را اقامه می‌کنيم "تا سيه روی شود هر که دروغش باشد".

اکادميسين دستگير پنجشيری
ايالت واشنگتن - امريکا
۴ جولای ٢٠٠٩


منابع


اين اعلاميه‌ی جعلی در سايت اينترنتی کابل پرس به نشر رسيده است. درستی اين اعلاميه توسط آقای دستگير پنجشيری در گفتگوی تلفنی با اينجانب مورد تکذيب قرار گرفت (٦ جولای ٢٠٠٩).
پاسخ به اين اعلاميه‌ی جعلی، زير عنوان "پاسخ روشن به جعل‌کاران تاريخ معاصر" به قلم آکادميسين دستگير پنجشيری در سايت تاجيک پرس به نشر رسيده است.