جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

حسن بانو غضنفر، وزیر امور زنان جمهوری اسلامی افغانستان

زندگی‌نامه حسن بانو غضنفر

(وزیر امور زنان جمهوری اسلامی افغانستان)

حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان جمهوری اسلامی افغانستان در ماه دلو ١٣٣٦ در ولایت بلخ به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در لیسه سلطان رضیه شهر مزارشریف به پایان رسایند و دیپلوم لیسانس و ماستری را در سال ١٣٦٢ در رشته زبان و جامعه‌شناسی در شهر ستاورپل قفقاز شمالی به دست آورد و در همین سال به حیث کدر علمی فاکولته زبان و ادبیات پوهنتون کابل پذیرفته شد.

داکتر حسن بانو غضنفر در سال ١٣٦۴ به شهر پیترزبورگ رفت و با دست‌آوری درجه دکترا را در رشته زبان‌شناسی از پوهنتون پیترزبورگ دوباره به وطن برگشت.

حسن بانو غضنفر در سال ١٣٨٢ به حیث رئیس فاکولته زبان و ادبیات تقرر حاصل نمود و الی اسد ١٣٨۵ دراین پست باقی ماند. او در این مدت همچنان عضو شورای عالی وزارت تحصیلات عالی، معاون انجمن پوهنتونهای افغانستان، عضو انجمن بین المللی زنان اسپرانتو، عضو انجمن بین المللی ترک زبانان و عضو هیات رییسه کانون فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی بود.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به تاریخ ١١ اسد سال ١٣٨۵ حسن بانو غضنفر را منحیث وزیر امور زنان برای اخذ رای به پارلمان معرفی کرد. او بعد از رای اعتماد نماینده گان پارلمان تا اکنون در پست اجرای وظیفه می‌کند.

حسن بانو غضنفر به زبانهای دری، پشتو، ازبیکی، و روسی تسلط دارد.[۱]


پی‌نوشت‌ها


[۱]- زندگی‌نامه حسن بانو غضنفر، سايت رسمی دفتر رياست جمهوری (جمهوری اسلامی افغانستان): ١٣/٠١/١٣٨٨


جُستارهای وابسته


زندگی‌نامه حسن بانو غضنفر
كابينۀ دولت جمهورى اسلامى افغانستان


منابع


برگرفته از سايت رسمی دفتر رياست جمهوری (جمهوری اسلامی افغانستان)



<برگشت به بالا><گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله>