جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

دکتر نجیب‌الله سفیر افغانستان در تهران

برگرفته از: راديو زمانه


فهرست مندرجات


[] سپاسگزاری نجیب‌الله از دولت پادشاهی ایران

دکتر نجیب‌الله نخستین سفیر دولت کمونیستی افغانستان پس از ورود به تهران رونوشت استوارنامه خود را تسلیم عباسعلی خلعتبری وزیر خارجه دولت پادشاهی ایران کرد.

ایران از اولین دولت‌های غیر کمونیستی جهان بود که در نخستین روزهای بعد از کودتای آوریل افغانستان، حکومت مارکسیستی آن کشور را به رسمیت شناخت و سفیر خود را که در آن هنگام در تهران بود راهی کابل کرد.

نجیب‌الله پس از مذاکرات خود با وزیر خارجه ایران در مورد گسترش همکاری‌های دو کشور، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری پارس گفت: امیدوارم که وظایف خود را در جهت تحکیم و گسترش مناسبات بین دو کشور به نحو احسن انجام دهم.

وی گفت: همانطور که با آقای خلعتبری هم در این مورد توافق داشتیم، ما با ایمان کامل نسبت به دولت و ملت ایران از جراید انتظار داریم که حوادث را آنطور که هست جلوه دهند تا نه تنها بی‌جهت مشکلی ایجاد نشود، بلکه در سطح بالا نیز بر حسن تفاهم‌ها بیافزاید.

وی از ادامه کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به افغانستان سپاسگزاری کرد و سخنان وزیر خارجه ایران در اعلام آمادگی ایران برای همکاری‌های بیشتر اقتصادی و مالی در آینده با افغانستان را گام دیگری در گسترش روابط دوستانه بین دو کشور خواند. وی با اشاره به روابط دیرینه بین دو کشور افزود: بین ما هیچ مشکل لاینحلی وجود ندارد.[۱]


[] پی‌نوشت‌ها


[۱]- سپاسگزاری نجیب‌الله سفیر افغانستان در تهران از دولت پادشاهی ایران، راديو زمانه؛ تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۷



[] جُستارهای وابسته







[] سرچشمه‌ها

وب سايت راديو زمانه


<برگشت به بالا><گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله>