جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ "حروف مقطعه قرآن"

از: مهديزاده کابلی


فهرست مندرجات




[] ذلک الکتاب‏

غلامرضا غلامی (چهارشنبه ٢۴ فوريه ٢٠۱٠): با سلام! نکته‌ای که برای بنده جالب بود، البته پس از خواندن مغاله‌ای که در مورد حروف مقطعه در سایت‌تان گذاشته‌اید که بنده می‌گویم این حروف حروف رمز می‌باشند، این بود که تمام نظرها فقط در حد نظر می‌باشند. اما من با قاطعیت می‌گویم که این حروف حروف رمز می‌باشند که آشکارکننده حقایق بسیار مهم می‌باشند که متأسفانه هیچ کس هیچگونه اطلاعی در این رابطه ندارند.

بنده با سند از خود کتاب (یعنی قرآن و سایر کتب آسمانی به شما و همه ثابط می‌کنم که این حروف دارای چه مفهومی هستند یعنی از نام و نشان و تاریخ سخن می‌گویند؛ ولی متاسفانه تا کنون بسیاری بدلیل نداشتن آگاهی از این حروف و به‌طور کل نفهمیدن خود آیات کتاب نظریه‌هایی به‌دور از علم که خداوند متعال به‌صراحت و به‌روشنی بارها در قرآن فرموده‌اند که کتابی نازل کردیم که از روی علم روشن و شیوایش ساخته‌ایم داده‌اند که نه‌تنها کمکی نکرده‌اند بلکه گمراه کننده نیز بوده.

نکته دیگر در مورد اول سوره بقره که "الم ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین" که باز متأسفانه تقریباً همه این آیه بسیار مهم را اشتباه معنی کرده‌اند یعنی ذلک الکتاب را که به‌معنی آن کتاب است را این کتاب معنی کرده‌اند. چــرا؟ به هــزاران دلیــل که همــگی از روی حــدس و گــمان اســـت که طبق آیه ٢٨ از سوره نجم (۵٣) "ان اظن لا یغنی من الحق شیعاً" یعنی گمان چیزی از حق را به بار نمی‌آورد. و نیز آیات ٢٠ و ٢۱ سوره لقمان (٣۱)

در آیات ۱٠۹ سوره کهف و ٢٧ سوره لقمان دقت کنید به‌روشنی جواب این سوال داده شده است. در آخر این را بگویم که البته کلمات خداوند تمام نشدنی‌ست و همه چیز فانی‌ست الا خداوند که با کلمه‌اش زندگی می‌بخشد و با کلمه‌اش می‌میراند. طبق دستور خداوند هر کسی فقط و فقط کافیست با دقت و بدون هیچگونه تعصبی و با نیت هدایت شدن کتابهای خدا را که خداوند منت نهادند و برای هدایت بشر فرستاده‌اند بخواند به‌راحتی این حقایق را می‌بیند.

لازم به ذکر است طبق آیات بی‌شمار و نیز آیه ٢٨۵ سوره بقره (٢) بین هیچ یک از کتابهای خدا فرقی نیست و همه برای هدایت بشر می‌باشد.

سلام و درود بر تمام فرشتگان و مخلصین راه الله، و من الله توفیق


مهديزاده کابلی (چهارشنبه ٢۴ فوريه ٢٠۱٠): با سلام متقابل، از ارائه نظر شما يک جهان سپاس و واقعاً از آن فيض برديم. اميد است در مقالات دينی و به ويژه اسلامی ما را ياری رسانيد.


[]




[]



[] :



[] :



[] :



[] :



[] :



[] :



[] :




[] :



[۱]
[٢]
[٣]
[۴]
[۵]
[٦]
[٧]
[٨]
[۹]
[۱٠]

[۱۱]
[۱٢]
[۱٣]
[۱۴]
[۱۵]
[۱٦]
[۱٧]
[۱٨]
[۱۹]
[٢٠]

[٢۱]
[٢٢]
[٢٣]
[٢۴]
[٢۵]
[٢٦]
[٢٧]
[٢٨]
[٢۹]


[ ] يادداشت‌ها


يادداشت ۱: ياران مهربان! اگر نمی‌خواهید نوشته‌های شما (در مقالات اصلی) توسط دیگران ویرایش گردد و يا نظرات شما در صفحۀ بحث منتشر شود، لطفاً آن را برای مديران دانشنامه نفرستید!



[] پيوست‌ها

پيوست ۱:
پيوست ٢:
پيوست ۳:
پيوست ۴:
پيوست ۵:
پيوست ۶:



[] پی‌نوشت‌ها

[۱]-
[۲]-
[۳]-
[۴]-
[۵]-
[۶]-
[٧]-
[۸]-
[۹]-
[۱٠]-
[۱۱]-
[۱۲]-
[۱۳]-
[۱۴]-
[۱۵]-
[۱۶]-
[۱٧]-
[۱۸]-
[۱۹]-
[٢٠]-
[٢۱]-
[٢۲]-
[٢۳]-
[٢۴]-
[٢۵]-
[٢۶]-
[٢٧]-
[٢۸]-
[٢۹]-



[] جُستارهای وابسته







[] سرچشمه‌ها








[] پيوند به بیرون






[برگشت به بالا] [گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله]