جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

خروج ارتش آلمان از افغانستان

گزارشی از: بی بی سی

روابط افغانستان و آلمان

خروج ارتش آلمان از افغانستان

فهرست مندرجات



ارتش آلمان در اولین مرحله از خروج نیروهایش از افغانستان حدود ۱۳۰ خودروی نظامی خود را به خانه برگرداند. این بخشی از برنامه خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان است که قرار شده تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ادامه یابد.


[] آغاز خروج ارتش آلمان از افغانستان

مجید خیام‌دار گزارش می‌دهد: «این‌جا بندر «ام‌دن» در دریای شمال است. ارتش آلمان دارد ۱٢٧ خودروی نظامیش را که از مأموریت در افغانستان برگشته‌اند، به پادگان‌هایش بر می‌گرداند. این اولین بخش از خروج نیروهای رزمی آلمان از افغانستان است که قرار است تا پایان سال ٢٠۱۴ میلادی تکمیل شود و به گفتۀ یک روزنامۀ آلمان، بزرگ‌ترین چالش لوژستیکی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

این خودروها دو هفته پیش از طریق بندر ترابوزان ترکیه و به‌وسیله‌ی یک کشتی دانمارکی راهی این‌جا شدند. سرهنگ میشائیل زین می‌گوید:

    «چیزهایی که از این کشتی تخلیه می‌شود، مدرن‌ترین تحهیزاتی است که ارتش آلمان تا به حال داشته. هرچند این‌طور به‌نظر نرسد. البته الآن در بهترین وضعیت نیستند و آسیب‌های دیده‌اند. ولی ما همه چیز را تعمیر خواهیم کرد، چون نیروهای‌مان باید برای تعمیر این تجهیزات در آلمان آموزش ببینند.»

در یک دهه‌ی گذشته، نیروهای آلمانی عمدتاً در مناطق نسبتاً امن شمال افغانستان مستقر بوده‌اند. آلمان فعلاً چهار هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که به تأمین امنیت کمک می‌کنند. آلمان می‌خواهد پس از تکمیل برنامۀ خروج نیروهای رزمی بین‌المللی از افغانستان، تا پایان سال ٢٠۱۴ میلادی، بین ششصد تا هشتصد سرباز را همچنان آن‌جا نگهدارد. آن‌ها به نیروهای امنیتی افغانستان آموزش و مشاوره خواهند داد.»[۱]



[] يادداشت‌ها


يادداشت ۱: اين مقاله برای دانش‌نامه‌ی آريانا توسط مهدیزاده کابلی ارسال شده است.



[] پی‌نوشت‌ها

[۱]- آغاز خروج ارتش آلمان از افغانستان؛ بازگرداندن خودروهای نظامی، وب‌سایت فارسی بی بی سی (بخش ویدیو): یک‌شنبه ۱۱ اوت ٢٠۱٣ - ٢٠ مرداد ۱٣۹٢



[] جُستارهای وابسته







[] سرچشمه‌ها

وب‌سایت فارسی بی بی سی (بخش ویدیو)