جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۳ آذر ۱۰, دوشنبه

سفر محمداشرف غنی به اروپا

از: دانشنامۀ آریانا

سفرهای رئیس جمهور

سفر به اروپا


فهرست مندرجات





سفر محمداشرف غنی به اروپا


کنفرانس لندن قرار است که چهارم دسامبر ٢٠۱۴، به میزبانی بریتانیا و افغانستان برگزار شود. در این کنفرانس، دولت وحدت ملی افغانستان دیدگاه و برنامه‌های خود را برای جامعه جهانی بیان می‌کند. در کنار آن، جامعه جهانی نیز با توجه به برنامه‌های دولت وحدت ملی، کمک و حمایت‌های خود برای افغانستان را اعلام خواهند کرد.

نشست نمایندگان جامعه مدنی، مذکرات وزیران کشورهای شرکت‌کننده درباره همکاری اقتصادی منطقه‌ای و میزگرد درباره توسعه بخش خصوصی در افغانستان، از بخش‌های مهم کنفرانس لندن خواهد بود.

۱ دسامبـر ۲۰۱۴

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان صبح امروز در راس یک هیات عالی‌رتبه دولتی برای شرکت در کنفرانس لندن و نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو عازم اروپا شد. ابتدا، او و هیات همراهش وارد شهر بروکسل می‌شوند و سپس، برای سفر رسمی چهار روزه عازم لندن، پایتخت بریتانیا خواهد شد.

۲ دسامبـر ۲۰۱۴

ماموریت جدید ناتو در افغانستان، در حضور اشرف غنی و عبدالله عبدالله اعلام شد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت: «ماموریت جدید ناتو زیر نام «حمایت قاطع» از اول ژانویه ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد.»

۴ دسامبـر ۲۰۱۴

پنج‌شنبه ۴ دسامبر ٢٠۱۴ (۱۳ آذر ۱٣۹٣)، محمداشرف غنی، و عبدالله عبدلله، رهبران دولت وحدت ملی افغانستان و تنی چند از مقامات ارشد این کشور، کنفرانس یک روزه لندن برای افغانستان شرکت کردند. مقامات افغانستان در این اجلاس طرح‌های این کشور برای اصلاحات را ارائه دادند.

۵ دسامبـر ۲۰۱۴

روز جمعه ۵ دسامبر ۲۰۱۴، همزمان با رای‌گیری در پارلمان آلمان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان وارد برلین شد. او با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و اشتاین مایر، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.



[] يادداشت‌ها




[] جُستارهای وابسته

افغانستان
1 2





[] سرچشمه‌ها

□ وب‌سایت فارسی بی‌بی‌سی
□ وب‌سایت فارسی و دری دويچه‌وله