جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۳ دی ۲۷, شنبه

میا خلیفه

از: دانشنامه‌ی آریانا

‌میا خلیفه

میا کالیستا با نام مستعار میا خلیفه (به انگلیسی: Mia Callista یا Mia Khalifa) (زاده‌ی ۱۹۹٣ م -)، یکی از بازیگران فیلم‌های پورن آمریکایی اهل لبنان است که نامش بیش از همه بازیگرهای دیگر در یکی از سایت‌های پورن جستجو شده و ویدئوهایش بیش از یک و نیم میلیون بار دیده شده است. او که محبوب‌ترین ستاره پورن سایت پورن‌هاب است، به‌خاطر حضور در یک ویدئوی پورن با حجاب اسلامی، به‌عنوان یک چهره‌های جنجالی در جهان اسلام بدل شده و هم‌چنین به قتل تهدید شده است.


زندگی‌نامه
میا خلیفه

میا خلیفه، در ۱٠ فوریه ۱۹۹٣ میلادی، در یک خانواده‌ی مسیحی در بیروت به دنیا آمد. وقتی ده سال داشت، پدر و مادرش به مریلند در ایالات متحده مهاجرت آمریکا کردند. او از دانشگاه تگزاس لیسانس تاریخ گرفته و در میامی زندگی می‌کند. براساس گزارش مجله نیوزویک، این بازیگر پورن، «از خیلی جهات زندگی خوبی دارد؛ تحصیل‌کرده است، درآمد خوبی دارد و در حرفه خود موفق است.»

با این حال، والدین میا خلیفه اصلاً به او افتخار نمی‌کنند. او می‌گوید که به‌خاطر شغلش باعث خجالت پدر و مادرش شده است. برای خانواده مهاجر میا خلیفه، شیوه زندگی او قابل قبول نیست، اما در هفته‌های اخیر بحث و جدل در مورد شغل او از یک موضوع خانوادگی به یک جنجال ملی در لبنان تبدیل شده است.

وی، به‌سبب حضور در یک ویدئوی پورن جنجالی، در فضای مجازی، پیغام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده که «بسیار هولناک» بوده‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی او را «بی‌ارزش» خوانده‌اند و برخی دیگر گفته‌اند که او نماینده لبنان نیست. او در این ویدئوی پورن لباسی پوشیده که پوشش اغلب زنان مسلمان است. بعضی‌ها برایش نوشته‌اند که او با ویدئوی خود باعث خفت مذهب اسلام شده است. اما میا خلیفه می‌گوید که مسلمان نیست: «من در یک خانواده کاتولیک بزرگ شده‌ام اما به مناسک مذهبی کاتولیک‌ها عمل نمی‌کنم.»

میا خلیفه در یک ویدئوی پورن، باحجاب ظاهر شد

میا به نیوزویک گفته است که علاقه‌ای به سیاست ندارد: «من دلم نمی‌خواهد که سوریه یا اسرائیل برای ما قلدری کنند، اما به سیاست بی‌تفاوتم.»

اما او از نمایش پیشینه لبنانی‌اش در شبکه‌های اجتماعی شرمنده نیست. روی بازوی چپش مصرع اول سرود ملی لبنان را خالکوبی کرده است که می‌گوید همه ما فدای وطن‌، پرچم‌ و شکوهمان.

روی بازوی راستش هم پرچم حزب محافظه‌کار مسیحی لبنان را خالکوبی کرده که مخالف حکومت بشار اسد است. او این پرچم را بعد از بمباران لبنان در اکتبر ۲۰۱۲ روی دستش خالکوبی کرده تا به پدرش که حامی ارتش لبنان است بگوید که طرفدار اوست.

هر دو خالکوبی در لبنان جنجال آفریده است. منتقدانش می‌گویند حضور او در فیلم‌های پورن، با تنی که این نشانه‌ها بر آن نقش بسته باعث شرمساری لبنان است، اما او می‌گوید: «این آن‌ها هستند که باید شرمنده باشند. اگر حق انتخاب داشتم باز هم در لبنان به دنیا می‌آمدم.»

هرچند لبنان، یکی از آزاد‌ترین کشورهای خاورمیانه است که تنوع مذهبی زیادی دارد؛ اما چندین روزنامه چاپ بیروت مقالاتی علیه میا منتشر کرده‌اند. با این حال، عده‌ای هم مانند نصری عطاالله، نویسنده لبنانی-بریتانیایی از او دفاع کرده‌اند. او در صفحه فیس‌بوکش نوشته که «به‌عنوان یک زن او آزاد است که با بدنش هر کار که دوست دارد بکند.»

میا خلیفه می‌گوید بیشتر حامیانش مصری هستند. اما بیشتر پیغام‌های نفرت‌آمیزی که او دریافت کرده، از طرف مردان لبنانی است که فیلم‌هایش را دیده‌اند و پیغام‌های تهدید به مرگی که گرفته کم نیستند.

با این حال، نیوزویک می‌نویسد که میا خلیفه قصد ندارد برای همیشه در صنعت پورنوگرافی بماند. «این کاری نیست که بخواهم برای همیشه انجام بدهم اما تا وقتی بتوانم در این شغل می‌مانم». او امیدوار است تا آن وقت رسانه‌ها خانواده‌اش را به‌حال خود بگذارند.

نیوزویک از او پرسیده که آیا ارزش دارد که به‌خاطر شغلش خانواده خود را از دست بدهد؟ او می‌گوید: «نمی‌توانم بگویم که ارزشش را داشته اما نمی‌توانم خودم را هم سرزنش کنم. چرا که خودم این شغل را انتخاب کردم.»


نگارخانه

میا خلیفه، ٢۱ ساله، اهل لبنان، یکی از ستاره‌ی فیلم‌های پورن آمریکایی، محبوب‌ترین ستاره‌ی پورن سایت پورن‌هاب است.

میا خلیفه، را سایت‌های جمهوری اسلامی ایران، زن فاحشه‌ی، و بدکاره لبنانی که نشان شوالیه فاحشگی را به‌خود اختصاص داده، خوانده است. ‌میا خلیفه، گفته است که از طرف مردان لبنانی، پیغام‌های تهدیدآمیز و نفرت‌انگیزی دریافت کرده که «بسیار هولناک» بوده‌اند. نصری عطاالله، نویسنده لبنانی-بریتانیایی از او دفاع کرده‌، و در صفحه فیس‌بوکش نوشته که «به‌عنوان یک زن او آزاد است که با بدنش هر کار که دوست دارد بکند.»


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:زندگی‌نامه‌هابازیگران فیلم‌های پورنو