جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۵ بهمن ۲۴, یکشنبه

ژنرال جان نیکلسون

از: دانشنامه‌ی آریانا

ژنرال جان نیکلسون


فهرست مندرجات
جنگ در افغانستانفرماندهان نیروهای بین‌المللی

جان ویلیام نیکلسون، جونیور (به انگلیسی: John William Nicholson, Jr.) (زاده‌ی ۱۹۵٦ م -)، ژنرال ارتش ایالات متحده آمریکا است که از ماه مارس ٢٠۱٦، میلادی، به‌عنوان فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان خدمت می‌کند. او پیش از این (از اکتبر ٢٠۱۴)، فرمانده نیروهای زمینی متفقین بود.


زندگی‌نامه
ژنرال جان نیکلسون

جان ویلیام (میک) نیکلسون جونیور (John W. (“Mick”) Nicholson Jr.) فرزند جان دبلیو نیکلسون (John W. Nicholson)، در ٨ فوریه ۱۹۵٦ میلادی در آمریکا زاده شد. پدرش هم‌چنین یک افسر سابق در ارتش ایالات متحده آمریکا بود که توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در ژانویه ٢٠٠۵، به‌عنوان دبیر کمیسیون نبرد حفاظتی آمریکا (ABMC) منصوب شد.

جان نیکلسون، در سال ۱۹٨٢ میلادی، از دانشکده‌ی افسری «وست‌پوینت» (West Point) فارغ‌التحصیل شد و بی‌درنگ در پیاده نظام ارتش گماشته شد. او به‌عنوان ستوان چتربازی، در طول حمله به گرانادا در سال ۱۹٨٣، یک ستاره‌ی برنز با علامت “V” به‌دست آورد. هم‌چنین، او، در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، که توسط القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد، به‌عنوان یک استراتژیست برای (Eric Shinseki)، مشغول به‌کار بود. در آن‌زمان، وی جهار بار به افغانستان سفر کرد.

افزون بر این، نیکلسون معاون مدیر سازمان خنثی‌سازی ابزار انفجاری (Joint Improvised Explosive Device Defeat Organization) بود. او، در سال ۲۰۱۲، فرمانده لشکر هوابرد ٨٢ آمریکا شد و در سال ۲۰۱۴، مقام فرماندهی نیروهای زمینی ناتو در ازمیر، ترکیه را به‌دست آورد.

در ۴ فوریه ٢٠۱٦، نیکلسون ستاره‌ چهارم ژنرالی را دریافت کرد و برای جانشینی ژنرال جان اف کمپبل، به‌عنوان فرمانده نیروهای پشتیبانی آمریکایی (USFOR-A) و ناتو در افغانستان نامزد شد. او در ٢ مارس همان‌سال به خدمت در افغانستان آغاز کرد.


خدمت در افغانستان

به گزارش روزنامه‌ی نیویورک تایمز، در دوم مارس ٢٠۱٦ میلادی، ژنرال جان کمپبل، فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، جای خود را به ژنرال جان نیکلسون داد. کمپبل که ۱٨ ماه و هم‌زمان با درگیری‌‌های سیاسی و نظامی در افغانستان، فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکایی را در این کشور بر عهده داشت. در آن‌زمان، او هشدار داد، افغانستان هنوز هم چالش‌هایی پیش رو دارد.

ژنرال نیکلسون، در شرایطی فرمانده جدید ۱٣ هزار نیروی بین‌المللی در افغانستان شد و مسئولیت نظارت بر عملیات آموزش و یاری‌رسانی ناتو به نیروهای افغان را بر عهده گرفت، که دامنه‌ی فعالیت شورشیان طالبان به بالاترین حد خود از زمان برکناری آن‌ها از قدرت در سال ۲۰۰۱ میلادی رسیده بود.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:...