جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

زندگی‌نامه غلام‌سرور دانش، وزير عدليه جمهوری اسلامی افغانستان

بيوگرافی جلالتماب سرور دانش

(وزير عدليه جمهوری اسلامی افغانستان)

محترم غلام‌سرور دانش فرزند محمدعلی در سال ۱۳۴۰ خورشيدی در يک خانواده متدين و مذهبی در ولسوالی اشترلی ولايت دايکندی چشم به جهان گشود. وی تحصيلات ابتدايی خود را در مکتب زادگاه خويش به پايان رسانيده، سپس غرض کسب تحصيلات عالی راهی مراکز علمی در عراق، سوريه و ايران گرديد.

مدارک تحصيلات عالی موصوف قرار ذيل است:

  • ماستری در فقه اسلامی.
  • لسانس در رشته حقوق.
  • لسانس در ثقافت و معارف اسلامی.
  • تصديقنامه آموزشی در رشته ژورناليزم.

از آثار تاليفی و ترجمه ای ايشان تاکنون بيش از ۱۵ جلد در افغانستان و خارج از کشور انتشار يافته است.

علاوه بر اين کتابها بيش از ۷۰۰ مقاله نيز از ايشان در جرايد کشور بچاپ رسيده است و از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۸۰ مديريت و مسؤليت مجلات و نشريات گوناگونی را نيز به عهده داشته است.

محترم آقای سرور دانش از آغاز اداره موقت با عضويت و شرکت فعال در لويه جرگه اضطراری جوزا ۱۳۸۱، عضويت در کميسيون تسويد و سپس تدقيق قانون اساسی بفرمان رئيس دولت انتقالی اسلامی افغانستان و شرکت در لويه جرگه تصويب قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان با لياقت و شايستگی به وطن عزيزمان خدمات شايانی را انجام داده است.

از اوايل سال ۱۳۸۳ که تأسيس ولايت دايکندی از طرف دولت انتقالی اسلامی افغانستان اعلام گرديد، بفرمان رئيس دولت انتقالی اسلامی افغانستان آقای دانش بحيث اولين والی درين ولايت منصوب گرديدند.

محترم آقای دانش پس از انتخابات رياست جمهوری بحيث وزير عدليه جمهوری اسلامی افغانستان انتخاب شدند. با آغاز به کار شورای ملی وی با کسب رای اعتماد از طرف نمايندگان ملت در ولسی جرگه مورد تاييد قرار گرفت و تاکنون مشغول انجام وظيفه می‌باشد.[۱]


پی‌نوشت‌ها


[۱]- بيوگرافی غلام‌سرور دانش، سايت رسمی وزارت عدليه جمهوری اسلامی افغانستان (تاريخ بازنويسی: ١٣ اسد ١٣٨٨)


جُستارهای وابسته



منابع


برگرفته از سايت رسمی وزارت عدليه جمهوری اسلامی افغانستان



<برگشت به بالا><گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله>