جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

ناتو از استراتژی آمریکا در افغانستان حمایت می‌کند

برگرفته از: وب‌سايت صدای آمريکا


فهرست مندرجات



[] ناتو از استراتژی آمریکا در افغانستان حمایت می‌کند

هم‌پیمانان ایالات متحده آمریکا در ناتو گفته‌اند از پیشرفت ماموریت جاری در افغانستان قاطعانه حمایت می‌کنند. آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو گفت "تصمیم پرزیدنت اوباما به افزایش قابل ملاحظه تعداد نیروهای آمریکا در عملیات ناتو، قاطعیت او و رویکردی را که نسبت به استراتژی سیاسی گسترده‌تر برای موفقیت دارد، ثابت می‌کند. سهم ایالات متحده در ماموریت جاری در افغانستان، که ناتو رهبری آنرا بر عهده دارد، همیشه مهم بوده است، و حالا حتی مهمتر است."

راسموسن گفت "اما این فقط یک ماموریت آمریکایی نیست. دست کم بیست و پنج کشور اعلام کرده‌اند در سال ۲۰۱۰ نیروهای بیشتری برای پیوستن به سی هراز سرباز آمریکایی در افغانستان خواهند فرستاد. متحدان آمریکا حدود ۷ هزار سرباز جدید پیشنهاد کرده‌اند، و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت "با این حال، ما روی آن حساب می‌کنیم." او گفت "این آزمایشی مهم برای ناتو است که بزرگترین و موفق‌ترین اتحادیه نظامی در تاریخ بوده است... و مهم است که ما در قاطعیت خود استوار باشیم و ببینیم این ماموریت پیش می‌رود." وزیر امور خارجه آمریکا گفت "ما برای محروم ساختن القاعده از یک پناهگاه امن، متوقف ساختن پیشروی طالبان، و محروم کردن آنها از کسب توانایی سرنگونی دولت افغانستان، و تقویت توانایی افغان‌ها برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های امنیتی، با یکدیگر کار خواهیم کرد.

دست یافتن به این هدف‌ها در افغانستان، کارهای نظامی در ترکیب با یک برنامه درازمدت کمک غیر نظامی را ایجاب خواهد کرد. هدف این است که کمک‌های اقتصادی با تاثیر بالا برای تقویت بخش کشاورزی افغانستان، کانون سنتی اقتصاد کشور، فراهم شود. این برنامه شغل ایجاد خواهد کرد، عایدات طالبان از محل کشت خشخاش را کاهش خواهد داد، و به خارج شدن شورشیان از جبهه کمک خواهد کرد.

استراتژی جدید همچنین به منطقه مرزی بین افغانستان و پاکستان، که طالبان در آنجا ریشه گرفته‌اند، می‌پردازد. آمریکا توانایی پاکستان را در هدف گرفتن گروه‌های افراطی، که هر دو کشور را تهدید می‌کنند، تقویت خواهد کرد.

هیلاری کلینتون گفت در نهایت فقط مردم افغانستان می‌توانند تصمیم بگیرند چه نوع کشوری می‌خواهند برای خود و فرزندانشان بسازند. "فقط مردم پاکستان می‌توانند آینده دمکراتیک کشورشان را مسلم سازند."[۱]


[ ] يادداشت‌ها


يادداشت ۱: اين مقاله ديدگاه واشنگتن را در رابطه با حمايت ناتو از استراتژی آمریکا در افغانستان بيان می‌دارد.



[] پی‌نوشت‌ها

[۱]- ناتو از استراتژی آمریکا در افغانستان حمایت می‌کند، وب‌سايت صدای آمريکا: جمعه، ۱۱ دسامبر ٢٠٠۹



[] جُستارهای وابسته







[] سرچشمه‌ها

وب‌سايت صدای آمريکا


[برگشت به بالا] [گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله]