جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

اسرار پنهان کتاب مقدس

از: NOVA

اسرار پنهان کتاب مقدس



اسرار پنهان کتاب مقدس

 

دین یک جهان‌بینی و مجموعه‌ای از باورها است که می‌کوشد توضیحی برای یک رشته از پرسش‌های اساسی مانند چگونگی پدید آمدن جهان، جانداران، انسان، و چگونه زیستن و... ارائه دهد. پیوند دین و آدمی، پیوندی دیرین و پایدار، اما دستخوش تغییرات است. پس از ملت، مذهب، دومین عامل احساس هویت در جهان به‌شمار می‌رود. دین، هم‌چنان به‌عنوان مولفه‌‌ای بنیادین به حیات خود در جوامع گوناگون بشری ادامه خواهد داد، اما در عین حال، با تاثیر پذیرفتن انسان از زمانه و محیطی که به‌سرعت دگرگون می‌شود، جایگاه، نقش و عملکرد دین نیز دگرگون خواهد شد. در این مستند زیبا سفری علمی به ۳۰۰۰ هزار سال گذشته خواهیم رفت و به بررسی بزرگ‌ترین دین‌های جهان یعنی ادیان ابراهیمی و عهد عتیق می‌پردازیم. ابعاد کشف نشده و رازهای پنهان را آشکار کرده و به‌دنبال پاسخ به پرسش‌های مهم و بی‌جواب خواهیم بود.

ناگفته‌ها درباره‌ی کتاب مقدس

خدا مرده بود، و یا پس از آن‌که در سال ۵٨٦ قبل از میلاد، اورشلیم و معبد خدای یهودیان در شعله‌های می‌سوخت، به نظر اجداد آنان می‌رسید، ملت اسرائیل، که توسط داود پادشاه تأسیس شده بود، از بین برود.

به گفته‌ی ویلیام جی. دور (WILLIAM G. DEVER) از دانشگاه آریزونا: «چنین به‌نظر می‌رسید که همه چیز پایان یافته است. اما این آغاز راه بود.»


[] يادداشت‌ها





[] پی‌نوشت‌ها

[۱]-
[٢]-
[٣]-
[۴]-
[۵]-
[٦]-
[٧]-
[٨]-
[۹]-
[۱٠]-
[۱۱]-
[۱٢]-
[۱٣]-
[۱۴]-
[۱۵]-
[۱٦]-
[۱٧]-
[۱٨]-
[۱۹]-
[٢٠]-
[٢۱]-
[٢٢]-
[٢٣]-


[] جُستارهای وابسته




[] سرچشمه‌ها

The Bible's Buried Secrets (An archeological detective story traces the origins of the Hebrew Bible)، PBS Airdate: November 18, 2008