جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۵ بهمن ۲۵, دوشنبه

میلو موقه

از: دانشنامه‌ی آریانا

میلو موقه


فهرست مندرجات
هنربرهنگی

میلو موقه یا میلو ماری (به انگلیسی: Milo Moiré) (زاده‌ی ۱۹٨٣ م -)، هنرمند و مُدل سوییسی که برای اجرای هنر نمایش‌گونه‌ برهنگی یا اجرای پرفورمنس‌‌های برهنه (nude performances) معروف است. او در هنر از بدن خود استفاده می‌کند.


زندگی‌نامه
میلو موقه

میلو موقه، در سال ۱۹٨٣ میلادی، در یک خانواده‌ی اسلواکی و اسپانیایی‌تبار، در سوئیس زاده شد. او دارای پس‌زمینه‌ی آکادمی هنر و مدرک کارشناسی ارشد در روان‌شناسی است و در دوسلدورف آلمان به‌کار مشغول است.

در آغاز سال نو ۲۰۱٦ میلادی، برخی مردان زنان را مورد مزاحمت (دستمالی و آزار و اذیت) جنسی قرار دادند، که در مجموع، شمار شکایت‌ها به ۲۰۰ مورد رسید و ۱۷۰ مورد آن‌ها به کلن مربوط می‌شد، پلیس آلمان ۳۲ مورد ارتکاب جرم در محوطه مقابل ایستگاه قطار مرکزی کلن ثبت کرد که از این میان، نه نفر الجزایری، هشت نفر مراکشی، پنج نفر ایرانی، یک نفر صربستانی، یک نفر آمریکایی و دو نفر آلمانی بودند (۱۸ نفر از این عده از متقاضیان پناهندگی بودند). در این زمان، میلو موقه، صبح روز جمعه ۸ ژانویه (۱۸ دی) در هوای ۴ درجه‌ی سانتی‌گراد در مقابل کلیسای جامع شهر کلن آلمان برهنه شد تا به بیش از ۱۷۰ مورد آزار جنسی و خشونت صورت‌‌گرفته علیه زنان این شهر، اعتراض کند. او در هنگام این اعتراض ۲۰ دقیقه‌ای، پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «به ما احترام بگذارید! ما سوژه دم دستی شما نیستیم، حتی زمانی که برهنه باشیم.»

میلو موقه: «به ما احترام بگذارید! ما سوژه دم دستی شما نیستیم، حتی زمانی که برهنه باشیم».


نگارخانه

...



[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:...