جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

کاتلر، جی سون

از: دانشنامه‌ی آریانا

فهرست مندرجات

[پرورش اندام][مستر المپیا]


جی سون کاتلر معروف به جی کاتلر (به انگلیسی: Jay Cutler یا Jason Isaac Cutler) (زادۀ ۱۹٧٣ م - )، بدن‌ساز آمریکایی که صبر و پشت کار از او مستر المپیا ساخت. او چهار بار به این مقام رسید.


[] زندگی‌نامه

جی سون کاتلر، در سوم آگوست سال ۱۹٧٣ میلادی، در «وُرستسر ماساچوست» که حدوداً در ۵٠ مایلی شرق «بوستن» (Boston) به‌دنیا آمد. جی، هفتمین فرزند خانواده‌ بود و سه برادر و سه خواهر بزرگتر از خود داشت و پدرش به‌عنوان ناظر در اداره دولتی بزرگراه‌سازی مشغول به‌کار بوده و مادرش به‌عنوان یک شخص غیرنظامی در بخش امور مالی یک پادگان نظامی کار می‌کرد.

خانواده‌ی جی در یک مزرعه در حوالی شهر استر لینگ زندگی می‌کردند و علاوه بر مشاغل ثابت شان به حرفه دامداری نیز مشغول بودند. در این میان جی بازی‌گوش با دوچرخه و چهار چرخه‌اش از زمین و زمان بالا می‌رفت و قایم باشک و بازی‌های کودکانه دیگر را در برنامه کاری روزانه‌اش داشت.

یکی از برادرهای او کارگاه بتن‌سازی داشت و جی در زمانی که دوره‌ی دبیرستان مقدماتی را طی می‌کرد، برای برادرش شروع به کار کرد. در دوران شغل سنگین کارگری بود که عضلاتش شروع به فرم گرفن کرد و در اتمام دوره‌ی دبیرستان بود که او دارای سرشانه‌های پهن و ورزش‌کارنما شده بود. البته تا آن‌زمان جی با وزنه (هالتر و دمبل) تمرین نکرده بود. جی برای اولین‌بار در اواخر دوران دبیرستانش و زمانی که به تمرین فوتبال آمریکایی می‌پرداخت که با تمرین با وزنه آشنا شد.

در آن زمان جی یکی از شاگردان محبوب دبیرستان به‌حساب می‌آمد و در همان دوران بود که با کری (Kerry) آشنا شد و از آن زمان تا سال ۱۹۹٨ که رسماً با هم ازدواج کردند، این پیوند پا بر جا بود و تا امروز نیز به‌قوت خود باقی است.

در تابستان پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان و دقیقاً در سالروز تولد ۱٨ سالگی او در باشگاه بدن‌سازی با این نیت که یک بدن‌ساز واقعی شود، ثبت نام کرد. او قبل از آغاز تمرین در باشگاه ٨٢ کیلوگرم وزن داشت و بلافاصله پس از اتمام تعطیلات تابستانی، تحصیل در رشته حقوق جزا در مقطع کاردانی را در کالج کوینیز گاموند آغاز کرد و در سال ۱۹۹٣ این دوره را به اتمام رساند. ولی در این میان به‌جای اجرای قانون، این بدن‌سازی بود که تمام وجود او را در بر گرفته بود.


[] ...




[۱]
[٢]
[٣]
[۴]
[۵]
[٦]
[٧]
[٨]
[۹]
[۱٠]
[۱۱]
[۱٢]
[۱٣]
[۱۴]
[۱۵]
[۱٦]
[۱٧]
[۱٨]
[۱۹]
[٢٠]


[] يادداشت‌ها


يادداشت ۱: اين مقاله برای دانش‌نامه‌ی آريانا توسط برشتۀ تحرير درآمده است.



[] پيوست‌ها

پيوست ۱:
پيوست ٢:
پيوست ۳:
پيوست ۴:
پيوست ۵:
پيوست ۶:



[] پی‌نوشت‌ها

[۱]-
[٢]-
[٣]-
[۴]-
[۵]-
[٦]-
[٧]-
[٨]-
[۹]-
[۱٠]-
[۱۱]-
[۱٢]-
[۱٣]-
[۱۴]-
[۱۵]-
[۱٦]-
[۱٧]-
[۱٨]-
[۱۹]-
[٢٠]-



[] جُستارهای وابسته







[] سرچشمه‌ها








[] پيوند به بیرون

[1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20]