[۱] چون یسوع این بفرمود، خود و شاگردانش غسل کردند بر طبق شریعت خدای که نوشته شدهاست در کتاب موسی.
[۲] پس نماز گذاردند و چون شاگردان او را به این اندازه غمگین دیدند، آن روز با وی مطلقاً سخن نگفتند؛ بلکه درنگ کردند هر یک از ایشان با جزع از سخن گفتن با او.
[۳] پس یسوع زبان به سخن بگشود بعد از نماز خفتن و فرمود: «کدام صاحب عشیره میخوابد و حال آن که دانستهاست دزدی عزم نموده بر سوراخ کردن خانهٔ او.»
[۴] «البته هیچ کس نیست.»
[۵] «بلکه بیدار میماند و آماده میایستد برای کشتن دزد.»
[۶] «مگر نمیدانید در این صورت که شیطان شیر غًرّانی است که گردش میکند، در حالتی که خواهان است تا بدرد کسی را.»
[۷] «پس او میخواهد انسان را در گناه بیفکند.»
[۸] «حق میگویم به شما؛ به درستی که انسان هر گاه چون سوداگر عمل کند، نخواهد ترسید در آن روز؛ زیرا او خوب آماده میشود.»
[۹] «مردی به همسایگان خود نقدینهها داده بود تا با آنها سوداگری کنند و سود را بر نسبت عادلانه قسمت کند.»
[۱۰] «برخی از ایشان خوب سوداگری کردند، تا حدی که نقدینه را دو برابر نمودند؛ لیکن برخی نقدینهها را در خدمت دشمنِ آن کس که ایشان را نقدینه عطا نموده بود صرف نمودند و دربارهٔ او به بدی سخن راندند.»
[۱۱] «مرا بگویید، چه حال دست خواهد داد وقتی که با او بدهکاران محاسبه نماید.»
[۱۲] «به درستی که بی شک او کیفر نمیکند آنان را که خوب سوداگری نمودهاند.»
[۱۳] «لیکن بهبودی میدهد چشم خود را از دیگران به سرزنش.»
[۱۴]«آن گاه از ایشان قصاص میکند، بر حسب شریعت.»
[۱۵] «سوگند به هستی خدای که روانم در حضرتش میایستد، به درستی که آن همسایه همانا خدای است که عطا فرموده به انسان آن چه که او دارد با خود زندگی.»
[۱۶] «هر گاه در این جهان خوش زندگانی نمود، خدای را مجدی باشد و انسان را مجد بهشت باشد.»
[۱۷] «زیرا آنان که نیکو زندگانی کنند نقدینههای خود را دو برابر کنند، به پیشوا بودنشان.»
[۱۸] «زیرا وقتی که ایشان را گناهکار پیشوا دیدند، بر میگردند به سوی توبه.»
[۱۹] «از این رو جزا دهد آنان را که نیکو زندگانی کنند، جزایی بزرگ.»
[۲۰] «لیکن به من بگویید، چه خواهد بود قصاص خطاکاران گناهکار که به گناهان خود نصف میکنند آن چه را خدای به ایشان عطا نموده، به این که زندگی خود را صرف مینمایند در خدمت شیطانِ دشمن خدای؛ در حالتی که بر خدای کفرکنندگان و بر دیگران بدکنندگان هستند.»
[۲۱] شاگردان گفتند: به درستی که کیفر آنان بیشمار خواهد بود.
<برگشت به بالا><گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله>