جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۹۵ اسفند ۱۶, دوشنبه

کاندوم هوشمند

از: دانشنامه‌ی آریانا

کاندوم هوشمند


فهرست مندرجات
کاندومروش‌های پیش‌گیری از بارداری

کاندوم هوشمند (به انگلیسی: Smart condom)، در واقع کاندوم نیست بلکه حلقه‌ای است که در انتهای کاندوم قرار می‌گیرد و مجهز به نانوچیپ برای جمع‌آوری اطلاعات است. یک شرکت بریتانیایی تا پایان سال ٢٠۱٧ میلادی، کاندوم هوشمند را به بازار عرضه خواهد کرد.


پیشینه‌ی تاریخی

...


ویژگی‌ها
کاندوم هوشمند

کاندوم هوشمند، در واقع کاندوم نیست بلکه حلقه‌ای است که در انتهای کاندوم قرار می‌گیرد و مجهز به نانوچیپ برای جمع‌آوری اطلاعات است.

یک شرکت بریتانیایی تا پایان سال جاری میلادی این کاندوم را به بازار عرضه خواهد کرد. به‌گفته‌ی شرکت سازنده، «اولین کاندوم هوشمند دنیا»، بسیار راحت، ضد آب و سبک است و بارها و بارها می‌توان از آن استفاده کرد؛ هم‌چنین می‌توان آن را با مواد شوینده شست و تمیز کرد.

این کاندوم میزان کالری مصرفی در حین رابطه‌ی جنسی، مدت، دفعات و سرعت رابطه‌ی جنسی، پوزیشن‌های رابطه، دمای پوست و چند عامل دیگر را اندازه‌ گرفته و آن را از راه بلوتوث به تلفن مصرف‌کننده می‌فرستد.

علاوه بر این، این کاندوم به مصرف‌کننده درباره‌ی وجود عفونت‌های آمیزشی مثل کلامیدیا و سیفیلیس هم اطلاع می‌دهد؛ این حلقه «فیلتر آنتی‌بادی» دارد که وقتی در معرض پروتئین‌ها یا آنتی‌ژن‌های عفونت‌های آمیزشی قرار می‌گیرد، هشداری را به تلفن مصرف‌کننده ارسال می‌کند.

شرکت سازنده هم‌چنین مدعی است که این اطلاعات کاملاً محرمانه و ناشناس می‌مانند اما اگر کسی بخواهد می‌تواند آمار و ارقام خود را با دیگر مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا مقایسه کند.

این حلقه حتی یک پورت «مایکرو یو‌اس‌بی» دارد که می‌توان آن را به کامپیوتر یا برق وصل کرد؛ شارژ آن یک‌ساعت طول می‌کشد و با هر بار شارژ می‌توان از آن ۶ تا ۸ ساعت استفاده، «فعال» کرد.

تاکنون صد هزار نفر پیش از عرضه به بازار، برای خرید کاندوم هوشمند ثبت نام کرده‌اند. قیمت این کاندوم هوشمند فعلاً شصت پوند (تقریبا ۷۳ دلار) است.


[] يادداشت‌ها




[] پيوست‌ها


...


[] پی‌نوشت‌ها

...


[] جُستارهای وابسته






[] سرچشمه‌ها







[] پيوند به بیرون

[۱ ٢ ٣ ۴ ۵ ٦ ٧ ٨ ٩ ۱٠ ۱۱ ۱٢ ۱٣ ۱۴ ۱۵ ۱٦ ۱٧ ۱٨ ۱۹ ٢٠]

رده‌ها:...