جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۷ مهر ۱, دوشنبه

صفحهٔ کاربری نيلوفر کابلی


من نیلوفر مهديزاده کابلی دختر مهدیزاده کابلی هستم و در سال ١٣٦٠ خورشيدی در دامنۀ کوه کافر دختر (کارتۀ پروان) در شهر کابل زاده شدم. بيش از سه سال نداشتم که همراه با خانواده به کشور ايران مهاجر شدم و از سال ١٣٨٢ خورشيدی در کشور انگلستان اقامت دارم.

اکنون مشغول ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه سنت جورج (St. George's) شهر لندن می‌باشم. افزون بر زبان فارسی، به زبان انگلیسی نیز مسلط هستم و در دانش‌نامه آريانا (گروه دانش پزشکی)، با شما دوستان مهربان همکاری دارم و برای اين دانش‌نامه، مقالات علمی و تخصصی می‌نویسم. افزون بر اين، به مطالعات تاريخی نيز دلچسبی فراوان دارم.


لطفاً نظرات خود را دربارهٔ مقالات من، به آدرس ايميل‌ام ارسال فرماييد. سپاس - نيلوفر کابلی.


یکی از نخبگان ايرانی (آقای نوری بدیع) در فیس بوک برای خانم نیلوفر چنین پیامی فرستاده است:

    «زیبا قلمی نافذ، تیز و بی‌پیرایه و حق‌نویس دارید که خود از فکر والا و زیبای شما دختر فرخنده‌ام حکایت دارد... من به داشتن این همه نبوغ و استعداد خدادادی در وجودتان همیشه افتخار و تعجب کرده‌ام، که نام خدا چطور ممکنه که یک خانم از افغانستان اینجور بر کلام و ادبیات ایران مسلّط باشد، می‌دانم همه چیز را از ریشه مشترک تاریخی‌ زبان‌مان که در کجاست، اما تا به‌حال این چنین، به‌یاد ندارم، عذر می‌خواهم، آنهم یک دختر خانوم!!! ندیده بودم، و چقدر از این بابت در همه‌جا که هستم، از شما نزد دیگران تعریف کرده‌ام، نیازی به‌تمجید و تعریف ندارید دخترم، درود خداوند، نیکی‌ و خوش سرانجامی نصیب‌تان باد، اینهم از عنایت خداوند است و خوش اقبالی شما، که؛

    هر کسی‌ را بهر کاری ســاختند
    شــوق آن را در دلــش انداختنـد

    و بحق خوب دارید به وظیفه انسانی‌ خودتان عمل می‌کنید، سر فراز و پیروز باشید.»[*]



فهرست مقالاتی که در تهيه، نگارش يا ارسال آن‌ها همکاری داشته‌ام:



[برگشت به بالا] [باز گشت به دانش‌نامه] [همکاران دانش‌نامه]